زنان جامعه درتحقق جهاد تبیین نقش موثری دارند
زنان جامعه درتحقق جهاد تبیین نقش موثری دارند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: راه تحقق جهاد تبیین از طریق بانوان جامعه بسیار تاثیرگذار است زیرا زنان در گام دوم انقلاب نقش مهمی دارند.

به گزارش صدای بناب خبرگزاری  مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی عصر چهارشنبه در همایش «مهرواره راویان باغ بهشت» بیان کرد: از جمله علل سفر به استان فارس یادواره راویان باغ بهشت است که مراسمی برای تقدیر از زنان مبلغ معارف اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: تکریم و احترام به زنانی که در حال فعالیت‌های تبلیغی هستند یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در تمام استان‌های کشور شاهد اجرای آن باشیم.

به گفته قمی اولین روضه خانگی توسط دخت مکرم خاتم الانبیا (ص) برگزار شد و روشنگری‌هایی که توسط حضرت فاطمه (س) در جامعه ایجاد کرد عاملی برای روشنگری در جامعه اسلامی بود.

حجت‌الاسلام قمی تاکید کرد: راه تحقق جهاد تبیین از طریق بانوان امکان پذیر است، زنان جامعه پرداز خواهند بود زیرا همان گونه که در اصول جهاد تبیین آمده توسعه راهبردی توسط زنان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در توصیف جایگاه زنان جامعه ایرانی اسلامی کوتاهی کرده‌ایم، ادامه داد: در موضوع جهاد تبیین تنها زنان مبلغه نسبت به اشاعه فرهنگ جهاد تبیین اقدام نخواهند کرد بلکه تمامی زنان در جامعه اسلامی عامل جهاد تبیین هستند و می‌توانند با استفاده از ابزار جدید زمینه نقش آفرینی مؤثر در این موضوع را فراهم کنند.

وی ادامه داد: حق گویی و بیان هنرمندانه جهاد تبیین و آموزش از دیگر مؤلفه‌های است که تمامی اهالی هیئت‌های مذهبی و زنان باید به آن پرداخته تا جهاد تبیین که مطالبه رهبری است در جامعه محقق شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر