سالمندی ایستگاهی است برای رسیدن به آرامش، توجه و تفکر/ شهرستان بناب بیش از 14هزار و ۷۱ نفر سالمندبالای سال 60 دارد/ بیش از ۳۵۰ نفر سالمند عضو بنیاد فرزانگان قلب مهربان هستند/ضرورت توجه مسولان به زیر ساخت های مختص سالمندان
سالمندی ایستگاهی است برای رسیدن به آرامش، توجه و تفکر/ شهرستان بناب بیش از 14هزار و ۷۱ نفر سالمندبالای سال 60 دارد/ بیش از ۳۵۰ نفر سالمند عضو بنیاد فرزانگان قلب مهربان هستند/ضرورت توجه مسولان به زیر ساخت های مختص سالمندان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سالمندی دورانی پر از تجربه و آغاز مرحله ای از زندگی است که آن مرحله را خداوند دور اندیش برای استراحت، آرامش، تفریح، تفکر و توجه انسان قرار داده  است. میانسالی و به همراه آن سالمندی مرحله ای از زندگی یک انسان است که بعد از یک زندگی […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سالمندی دورانی پر از تجربه و آغاز مرحله ای از زندگی است که آن مرحله را خداوند دور اندیش برای استراحت، آرامش، تفریح، تفکر و توجه انسان قرار داده  است.

میانسالی و به همراه آن سالمندی مرحله ای از زندگی یک انسان است که بعد از یک زندگی پر فراز و نشیب با چمدانی پر از پیروزی و گاه شکست به ایستگاهی به نام سالمندی می رسد که باید آن مقصد را پایان راه نداریم بلکه آن را دوره از زندگی مثل دوران کودکی و گاه جوانی مان، گذرگاهی بدانیم که پایان مسیر نیست بلکه ایستگاهی برای آرامش واقعی بعد از یک عمر تلاش و دوندگی است.

مصطفی حلاج پور مدیرعامل کانون فرزانگان قلب مهربان بناب در گفتگوی صمیمی با پایگاه خبری صدای بناب به مناسبت فرارسیدن روز سالمند ضمن تبریک روز سالمند به تمامی سالمندان و پیشکسوتان عزیز شهرستان بناب اظهار داشت: من بارها در این بنیاد سالمندان عزیز را به نام همشهریان ارشد نامیده و بر این اعتقاد دارم که سالمندی نیز مانند دوره های کودکی و جوانی شیرین و بسیار گوارا است.

مدیر عامل بنیاد فرزانگان قلب مهربان گفت: در شهرستان بناب ۱۴ هزار و ۷۱ نفر سالمند که بالای ۶۰ سال است و ۴۹ درصد از این بزرگواران آقایان و حدود ۵۱ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ نفر سالمند در این بنیاد عضو بوده و از خدمات آموزشی تفریحی ورزشی وپزشکی آن بهره مند می شوند.

حلاج پور از اهداف تاسیس بنیاد فرزانگان سخن به میان آورد و گفت: ما برای اینکه جایگاه سالمندان را ارتقا بخشیم و از تجارب علمی و عملی سالمندان در جهت بهبود شاخص های عمومی جامعه استفاده کنیم و همچنین مسائل حقوقی و مسئولیت های مرتبط با امور سالمندان را در جامعه و خانواده پیگیری کنیم اقدام به تشکیل این بنیاد کرده ایم.

مدیر عامل بنیاد فرزانگان گفت: برای اینکه سالمندان در مشارکت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه در جامعه محلی و خانواده شرکت داشته باشند و همچنین سلامت روانی و روحی آنها را تامین شده و خود مراقبت ها و نحوه ارائه خدمات در منزل از سوی خانواده ها ارتقا بخشیده شود ما در کنار سالمندان هستیم.

وی در ادامه از برنامه‌های بسیار متنوع و جالب بنیاد فرزانگان برای سالمندان خبر داد و گفت: ما برای شهروندان ارشد شهرستان بناب برنامه های متنوع و ویژه ای را از جمله برگزاری کلاس های آموزشی، روانشناسی، تفریحی، ورزشی ، هنری و انواع اردوهای یک روزه تدارک دیده ایم.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان بناب با ابراز تاسف گفت: متاسفانه به خاطر شرایط کرونا و حساسیت جسمی سالمندان بسیاری از برنامه‌های خود را متوقف کرده ایم و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم به روال عادی خود برگردیم و دوباره بتوانیم در جمع شهروندان ارشد بناب برنامه های جالب خود را که در روحیه سالمندان  وخانواده هایشان تاثیرات قابل توجهی داشت را پیش ببریم.

وی در ادامه ضمن تشکر از تمامی مسئولین شهرستان بناب و تمامی خیرینی که در کنار بنیاد فرزانگان هستند گفت: متاسفانه در شهرستان بناب زیر ساخت‌ها، فضاسازی برای عبور و مرور سالمندان، عدم وجود پارک ها، سالن های ورزشی و فضاهای آموزشی مناسب برای سالمندان در داخل شهر موجب شده است نتوانیم پاسخ گوی چند هزار سالمند باشیم

حلاج پور با اشاره به این نکته که در سال های آتی به سوی جامعه ای پیش میرویم که تعداد سالمندانش بیش از جوانان خواهد بود افزود: مسولان می بایست برنامه ریزی های مناسبی برای آینده داشته باشد واز امروز زیر ساخت هایی برای سالمندان فراهم کنند که در مرکزیت شهر باشد تا سالمندان بتوانند به راحتی به این اماکن تفریحی و ورزشی تردد داشته باشند.

وی از مشکلات اساسی این بنیاد یاد کرد وگفت: محیطی که بنیاد امروز در آن مشغول به فعالیت هست در طبقه زیرین ساختمان زیتون قرار دارد که خیری بزرگوار آن محل را در اختیار سالمندان عزیز قرار داده است که بخاطر گنجایش کم آن  نمی توانیم پذیرای سالمندان بیشتری باشیم.

حلاج پور از شرایط سخت کرونایی سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا سالمندان و میانسالان عزیز کشور و شهر عزیزمان بناب دچار مشکلات اساسی شده اند وحتی ویروس کرونا برخی از سالمندان عزیز را به کام مرگ کشانده است.

وی در ادامه از خانواده های سالمندان ضمن تشکر و قدردانی درخواستی کردو افزود: هوای سالمندان را در این روزهای کرونایی بیشتر داشته باشند و مراقبت های لازم از سالمندانی که به خصوص زمینه‌های بیماری دارند فراموش نکنند چرا که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ثروتی هستند که اگر از دست بروند برگشتنی نیستند.

مدیر عامل بنیاد قلب مهربان  اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر سایه منحوس ویروس کرونا از جهان برود و دوباره ما بتوانیم در سایه خیرین بزرگوار و مسولان عزیز در شهرستان بناب دوباره لبخند را بر روی لبان همشریان ارشدمان ببینیم.

حلاج پوردر پایان ضمن تشکر از تمامی مسولان بخصوص نیروی انتظامی، گفت: امیدواریم مسئولان سالمندان شهرمان را فراموش نکنند و در مناسب سازی و رسیدگی به مشکلات سالمندان همواره پیش قدم باشند و اعتبارات لازم را در اختیار این بنیاد قرار دهند وپشتیبان مالی ما باشند تا ما هم بتوانیم دوباره شور و نشاط را به جمع سالمندان بیاوریم.

انتهای پیام/ زهرا احمدین