سال ثبت رکورد ها و سال اولین های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس در سال ۱۴۰۱
سال ثبت رکورد ها و سال اولین های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس در سال ۱۴۰۱
مدیر عامل فولاد صنعت بناب گفت: سال ثبت رکورد ها و سال اولین های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

به گزارش صدای بناب، محمد کشانی مدیرعامل عضو هیئت مدیره این مجتمع در جلسه شورای مدیران این شرکت با اشاره به عملکرد و اقدامات درخشان انجام شده در سالجاری گفت : در سال ۱۴۰۱ مجتمع فولاد صنعت بناب توانسته است فراتر از سال های گذشته عمل کرده و در واقع رکورد تولید از بدو تاسیس را ثبت نماید ، بطوریکه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش را شاهد بودیم.

وی افزود: تا پایان سال تولید بیش از ۸۶۵ هزار تن را خواهیم داشت که پیش از این بالاترین میزان تولید مربوط به سال ۱۳۹۹ و ۸۵۵ هزار تن بوده است که با لحاظ اینکه در سال جاری مشکلاتی اعم از کمبود برق و گاز حداقل دو ماه خطوط تولید را با توقف مواجه کرده بود که این مشکل در سال های گذشته به این شکل حاد نبوده است و توانستیم به اهداف برنامه ریزی شده برای سال جاری که افزایش تولید، افزایش بهره وری و تولید محصولات جدید بوده دست پیدا کنیم .

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در خصوص بازارهای خارجی و صادرات نیز افزود : بازارهای صادراتی در ابتدای سال جاری برای شرکت های فولادی با شروع خوبی مواجه نبود و در اردیبهشت ماه با صدور دستورالعمل و اعمال عوارض صادراتی و همزمانی آن با جنگ روسیه و اکراین و تحولات منطقه ای ، عملا بازارهای هدف شرکت های فولادی دچار مشکل شد و این شرکت هم از این امر مثتثنی نبوده است و تحت تاثیر دیگر عوامل سال جاری با کاهش صادرات در مقایسه با سال گذشته بودیم اما با برنامه ریزی و نگاه به آینده و برنامه ریزی برای توسعه بازار و ایجاد بازارهای جدید اقدامات موثری انجام شده و نتیجه لازم هم اصل گردید.

کشانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که “سال تولید، دانش بنیان و اشتغال” نامگذاری شده بود عنوان کرد : شعار سال به صورت عملیاتی و کاربردی مورد توجه ویژه تیم مدیریتی و کارشناسان و مهندسین مجتمع قرار گرفت که در این راستا شکل دهی به ساختار واحد تحقیق و توسعه و تعریف چشم انداز و برنامه های هدفمند، ارائه راهکارهای تخصصی در خصوص نیازمندی ها و مهمتر اینکه پروانه فعالیت های تحقیق و توسعه در رسته صنایع فلزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت که در شمالغرب کشور اولین بار بود برای شرکت های فولادی، توسط این شرکت اخذ شد.

وی افزود: اقدام به همکاری با سازمان فنی و حرفه برای ایجاد کارگاه های همجوار و ایجاد زیرساخت های آموزشی ، تحقیقاتی و کارگاهی در دستور کار بوده و انجام شده است.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب اضافه کرد : طی سالجاری همزمان در حوزه های مختلف فعالیت های گسترده ای صورت گرفت که پا به پای افزایش تولید در سایر زمینه ها هم انجام شد که برای اولین این مجتمع به بحث اخذ گواهی تعالی سازمانی ورود کرد که موفق شد گواهی تعهد به تعالی سازمانی را اخذ نماید، اخذ پروانه فعالیت تحقیق و توسعه که خیلی ارزشمند بوده و در رسته صنایع فلزی این مجتمع توانست اخذ نماید، کسب عنوان واحد نمونه و گروه کار نمونه در جشنواره امتنان که توسط وزارت کار برگزار می گردد و واحد ها پس از ارزیابی های متعدد مشخص و انتخاب می شوند برای اولین بار در تاریخ این شرکت صورت گرفت.

محمد کشانی در خصوص اقدامات محیط زیستی نیز بیان کرد : یکی از مشکلات و مسائلی که در سال های متمادی گریبان گیر فولاد بوده و هست بحث جلوگیری از انتشار دود و غبار هست و ممانعت از آلودگی و ضرر رساندن به محیط زیست، لذا مجتمع فولاد صنعت بناب با همکاری سازمان محیط زیست و توان و دانش مهندسی اقدام به طراحی، نصب و راه اندازی سیستم دداستینگ کوره های ذوب القائی نموده است که برای اولین بار در کشور برای کوره های ذوب القائی ۲۰ تنی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین طرح های توسعه ای زیر سقفی به منظور افزایش توان تولید در ذوب قوس که دو برابر خواهد شد و در زمینه نورد که وارد فاز اجرائی آن شده ایم. که بصورت مستقیم و غیر مستقیم آثار آن بر اشتغال جدید متناسب با نیاز آن را نیز شاهد خواهیم بود.

مدیر عامل فولاد صنعت بناب در پایا ن در خصوص طرح های توسعه ای نیز گفت : طرح های توسعه ای این مجتمع در قالب پروژه های گسترش شهریار پیشرفت های خوبی داشته است از جمله بار انداز ریلی که در حال اتمام و رسیدن به بهره برداری ست، پروژه اکسیژن پلنت و فرو سیلیس نیز پیشرفت های چشمگیری را داشته اند و پروژه های زیرسقفی که توان تولید ما را افزایش خواهد داد نیز مقدمات لازم برای اجرائی شدن را طی می کند.

  • نویسنده : محمد کشانی مدیرعامل عضو هیئت مدیره فولاد صنعت