سربازی که برای دفاع از وطن، آرام و قرار نداشت
سربازی که برای دفاع از وطن، آرام و قرار نداشت
«بهروز شیرپور بناب» دهم دی در سال 1347 چشم به جهان هستی گشود و پس از مجاهدت در راه دفاع از وطن، سرانجام 31 تیر سال 1367 در منطقه عملیاتی قصر شیرین به درجه والای شهادت رسید.

به گزارش صدای بناب، مردم ایران تنها دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با آزمون بزرگ دیگری به نام «جنگ تحمیلی» مواجه شدند، آزمونی که در صورت تعلل، بهای بسیار سنگینی را در پی داشت؛ اما جوانان غیور کشورمان با حضور در میادین جنگ، مقابل دشمن سینه سپر کردند تا بار دیگر توجهات دنیا را به ایثار و غیرت‌ مثال‌زدنی‌شان جلب کنند.

جوانان اهل استان آذربایجان شرقی نیز پا به پای سایر مردم ایران برای حضور در جبهه از هم سبقت می‌گرفتند و «بهروز شیرپور بناب» یکی از آن دسته جوانان باغیرت خطه آذربایجان بود که خدمت مقدس سربازی را برای حضور در جبهه غنیمت شمرد. در ادامه بخشی از زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

زندگینامه شهید «شیرپور»

«بهروز شیرپور» دهم دی سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مومن و مذهبی دیده به جهان هستی گشود. وی دوران شیرین کودکی را در آغوش گرم خانواده سپری کرد و با رسیدن به هفت سالگی، قدم به محیط مدرسه گذاشت.

او با هوش و فراست سرشار به تحصیل علم پرداخت و در تمام مقاطع تحصیلی، رتبه‌ی ممتاز کلاس را کسب کرد. او نه تنها در تحصیل علم و دروس مدرسه موفقیت چشمگیری داشت، بلکه در رشته‌ی فوتبال، قرائت قرآن و نهج البلاغه نیز فعالیت می‌کرد و در مسابقاتی که از سوی مدرسه بین دانش‌آموزان برگزار می‌شد، صاحب نام و حائز رتبه بود.

بهروز با وجود اینکه در تحصیل علم موفق بود، ولی فکر دفاع از کشورش، او را آرام نمی‌گذاشت و با اراده‌ی محکم و ایمانی قوی راهی جبهه‌های نبرد شد و در مقطع تحصیلی متوسطه، چندین بار به طور داوطلبانه از سوی بسیج دانش آموزی شهرستان بناب، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

او با فرارسیدن موعد خدمت سربازی، راهی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به گردان ۱۲۳ لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه اختصاص یافت و به جبهه‌های نور علیه ظلمت اعزام شد.

سرانجام این شهید عالی مقام، ۳۱ تیر سال ۶۷ در منطقه عملیاتی قصر شیرین بر اثر اصابت ترکش خمپاره، دعوت معبود خویش را پذیرفت و به کاروان شهدای جنگ تحمیلی پیوست.

پیکر پاک این شهید عزیز، در گلزار شهدای مهرآباد شهرستان بناب مهمان خاک شد.