سوء تفاهم اوکراین در رابطه با موضوع پهپادهای ادعایی قابل برطرف شدن است
سوء تفاهم اوکراین در رابطه با موضوع پهپادهای ادعایی قابل برطرف شدن است
نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با تداوم تعامل مشترک با اوکراین در موضوع پهپادهای ادعائی، سوء تفاهمات به وجود آمده در این رابطه را قابل برطرف شدن می‌داند.

به گزارشصدای بناب به نقل از ایسنا، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به روزنامه واشنگتن پست و به دنبال ادعاهای جدید این روزنامه در خصوص راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، تاکید کرد، بدنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیریهای اوکراین،ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را نمودتا این ادعاها را بررسی کند. گام های مهمی تاکنون در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده و این امر تا از بین رفتن هرگونه سوء تفاهم در این رابطه ادامه خواهد داشت.

نمایندگی ایران همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه براساس توافقات فی مابین از سالها قبل دارای همکاریهای دفاعی، علمی و تحقیقاتی  مشترک می باشند که به قبل از آغاز جنگ اوکراین باز می گردد. ضمن اینکه پنج سال دوره محدودیت های تسلیحاتی ایران درقطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر ۲۰۲۰ پایان یافته است و ایران می تواند متناسب با نیاز و اولویتهای خود با سایر کشورها همکاری دفاعی داشته باشد.
نمایندگی ایران در پایان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در اوکراین با اتخاذ مواضع شفاف، پیوسته و تزلزل ناپذیر، تاکید کرده است که همه اعضای سازمان ملل متحد باید بطور کامل به اصول و اهداف مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا