شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور در بناب/ حدود 35 درصد از مدارس بناب نیاز به بتخریب و بازسازی دارند/ اخذ وجه با عموان ثبت نام سال تحصیلی جدید کاملا ممنوع است/ خیرین به حوزه تعلیم و تربیت توجه بیشتری داشته باشند
شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور در بناب/ حدود 35 درصد از مدارس بناب نیاز به بتخریب و بازسازی دارند/ اخذ وجه با عموان ثبت نام سال تحصیلی جدید کاملا ممنوع است/ خیرین به حوزه تعلیم و تربیت توجه بیشتری داشته باشند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب شروع سال تحصیلی جدید در بناب را 15 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: آموزش بر حسب دستورات ستاد ملی کرونا و با توجه به 3 وضعیت سفید، زرد و قرمز انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، حسین پارسامهر ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه شهرستان این قشر از جامعه را سفیران آگاهی بخش جامعه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران جایگاه بسیار ارزنده و مهمی در توسعه و پیشرفت کشور بخصوص حوزه تعلیم و تربیت دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع  ویروس منحوس کرونا از اسفند سال گذشته آموزش دچار اختلال شد، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات بیش از ۸۰ درصد از دروس کتاب ها در شهرستان بناب آموزش داده شد.

‏ وی با تاکید بر اینکه مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت در ایام سخت کرونایی خدمات بزرگی را انجام داده‌اند، گفت: با وجود تمام سختی ها تمامی آزمون ها و امتحانات نهایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان انجام شد و خدا را شکر توانستیم از این برهه زمانی به خوبی عبور کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب آغاز سال تحصیلی جدید را 15 شهریورماه اعلام کرد و گفت: سال تحصیلی جدید به دلیل وجود ویروس منحوس کالا تفاوت های بسیار زیادی با آموزش های سال گذشته خواهد داشت و ما نیز طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، آموزش را پیش خواهیم برد.

پارسامهر تصریح کرد: طبق نظر ستاد مبارزه با کرونا آموزش در سال تحصیلی جدید با توجه به 3 وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه ریزی خواهد شد که حالت سفید کلاس ها به صورت حضوری، در حالت زرد کلاس ها به صورت مجازی و حضوری و  در  وضعیت قرمز مجبور خواهیم شد تمامی آموزش ها را از طریق مجازی و شبکه نشاط ادامه بدهیم و در کل آموزش و پرورش بناب آمادگی در هر 3 وضعیت را دارد و برای آنها برنامه‌ریزی کرده است.

وی اخذ هرگونه وجه با عنوان ثبت نام سال تحصیلی جدید را کاملا ممنوع عنوان کرد و گفت: کمک های مردمی برای آموزش آن هم به صورت کاملا اختیاری خواهد بود و امسال نیز تاکید کرده‌ایم درخواست کمک از خانواده ها برای آموزش همزمان با ثبت نام آغاز سال تحصیلی نباشد و پس از شروع سال تحصیلی در فصل پاییز مدیران می توانند نسبت به دریافت کمک های اختیاری اقدام کنند که مجدد تاکید می‌کنیم اخذ کمک کاملاً اختیاری و به هیچ وجه اجباری در آن وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب ۳۵ درصد از ساختمان های آموزشی شهرستان را نیاز به تخریب و بازسازی اعلام کرد و گفت: 21 مدرسه در روستاهای شهرستان و 18 مدرسه در سطح شهر بناب فرسوده شده اند و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

حسین پارسامهر با بیان اینکه ۱۰ مدرسه در سطح شهرستان در حال احداث می باشد، گفت: 2 مدرسه به صورت مشارکتی 3 مدرسه به صورت خیرساز و ۵ مدرسه از اعتبارات دولتی در سطح شهرستان در حال احداث هستند امیدواریم در آینده بسیار نزدیک 3 پروژه خانه معلم، مدرسه ابتدایی ظفر  و عمار خوشه مهر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی با تاکید بر اینکه حامل های انرژی به هیچ‌عنوان برای مدارس رایگان نیستند، خاطرنشان کرد: این تصمیم تنها در حد یک حرف باقی مانده است و با توجه به حجم و نیاز حامل‌های انرژی در مدارس بودجه اختصاص یافته تنها ۵ درصد از هزینه های انرژی را کفاف میدهد و مدارس مجبور هستند مابقی هزینه هارا پرداخت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی به هیچ عنوان کفاف نیازهای آموزشی را نمی دهند، گفت: از خیرین به خصوص خیرین حوزه آموزش درخواست داریم توجه بیشتری به بخش تعلیم و تربیت داشته باشد تا آموزش و پرورش بتواند سال تحصیلی جدید را که بیش از ۲۹ هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل خواهند شد را پوشش و خدمات گسترده تری را به آنها بدهد.

 

انتهاییام/ داود زیبائی