شروع واکسیناسیون خانه به خانه در بناب/ تنها ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در بناب هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کرده اند/هیچ گونه تستی قبل از تزریق واکسن کرونا نیاز نیست
شروع واکسیناسیون خانه به خانه در بناب/ تنها ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در بناب هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کرده اند/هیچ گونه تستی قبل از تزریق واکسن کرونا نیاز نیست
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب تنها راه مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون عمومی اعلام کرد و گفت: در همین راستا طرح واکسیناسیون خانه به خانه و مغازه به مغازه در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تنها راه مقابله با شیوع بیماری کرونا واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: در حال حاضر زمان مناسبی برای انتخاب واکسن مورد علاقه شخصی نیست و اولین واکسن در دسترس  بهترین آن می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه تا به حال ۸۸ هزار و ۷۱۰ واکسیناسیون در بناب انجام شده است، گفت: از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۰۵ در نوبت اول و ۲۴ هزار و ۹۰۵ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از ۶۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بناب واکسیناسیون شدند که از این مقدار تنها ۲۴ درصد آنها روز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند و برای ما ملاک ایمنی کامل تزریق دوز دوم می باشد که متاسفانه باید اعلام کنیم با وجود گذشت زمان هنوز ۴۵۰۰ نفر برای تزریق دوز دوم خود اقدام نکرده‌اند.

دکتر رضایی با بیان اینکه متاسفانه طی یک ماه اخیر ۳۶ نفر بر اثر کرونا مثبت در شهرستان بناب فوت شده اند، گفت: از این تعداد ۲۳ نفر از فوتی ها به هیچ عنوان واکسن دریافت نکرده بودند و ۹ نفر از آنها دز اول خود را تزریق و چهار نفر دیگر هر دو نوبت دوم خود را تزریق کرده بودند.

وی میزان مشارکت اهالی روستای شهرستان بناب در واکسیناسیون عمومی را بسیار خوب و ارزنده عنوان کرد و گفت در برخی از روستاها مانند زوارق، خانه برق، چپقلو و غیره حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیتشان واکسیناسیون شده اند و خوشبختانه در این روستاها هیچگونه مورد فوتی نداریم.

دکتر رضایی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون به هیچ عنوان اجباری نمی باشد، گفت: مردم مختار هستند که برای واکسیناسیون خود اقدام کنند اما به صورت قطعی و اطمینان می گوییم که تنها راه مقابله با بیماری کرونا واکسیناسیون میباشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در خصوص واکسیناسیون خانم های باردار اظهار داشت: خانم های باردار قطعا می بایست واکسیناسیون خود را انجام دهند و این کار در هفته ۱۲ بارداری آن ها انجام می شود.

دکتر وحید رضایی با بیان اینکه قبل از انجام واکسیناسیون هیچگونه تست آزمایشگاهی نیاز نمی باشد، اظهار داشت: تنها به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که انجام واکسیناسیون خود را با تاخیر انجام بدهند که علائم قطعی آنفولانزا را داشته باشند و به هیچ عنوان به دلیل سردرد کوتاه مدت و سایر علائم ناشی از حساسیت فصلی نمی‌توان گفت که فردی واکسن خود را به تعویق بیاندازد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان با تاکید بر این که خوشبختانه هیچ گونه کمبود داروی کرونا و غیر کرونایی در بناب وجود ندارد گفت: خوشبختانه در بحث داروهای کرونایی به شهرهای همجوار کمک نیز می کنیم و همچنین باید بیان کنیم که ماهانه بیش از ۲ میلیارد تومان ماهانه برای داروهای کرونای بیماران خود پرداخت می کنیم.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی