شهرستان بناب همانند سایر شهرهای استان درگیر کرونای انگلیسی شد/ بناب به سمت وضعیت قرمز کرونایی
شهرستان بناب همانند سایر شهرهای استان درگیر کرونای انگلیسی شد/ بناب به سمت وضعیت قرمز کرونایی
رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با تاکید بر اینکه شهرستان بناب درگیر کرونای انگلیسی شده است، گفت: در صورت افزایش تردد ها و عدم رعایت فاصله اجتماعی قطعا وضعیت بناب قرمز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر این که کرونا انگلیسی در بناب شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: متاسفانه تست کرونای انگلیسی 3 نفر از اعضای یک خانواده در یکی از محلات بناب مثبت اعلام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه محله ای که این خانواده در آن زندگی می‌کند به شعاع چند صد متری قرنطینه و تحت نظارت شبکه بهداشت آنها قرار گرفته است، اظهار داشت: تمامی کارها و اقدامات لازم با همکاری فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی جهت کنترل رفت و آمد در این مرحله اجرا می شود.

وی افزود: سه نفر از اعضای این خانواده که جواب تست کرونای انگلیسی آنها مثبت اعلام شده است به صورت کاملا سالم در حال تردد بودند و با توجه به اینکه این افراد ناقل کرونا انگلیسی هستند قطعا برای سایر افراد به شدت خطرناک می باشد لذا تا شعاع چندصد متری علاوه بر اجرای قوانین محکم تر در این محله  از بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نزدیکان آن‌ها نیز تست کرونا گرفته می شود.

دکتر وحید رضایی با تاکید بر اینکه کرونا انگلیسی به شدت خطرناک تر و قدرت شیوع بیشتری نسبت به کرونای معمولی دارد، گفت: تنها افرادی که می‌تواند ما را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا حمایت کنند مردم هستند و امیدواریم مردم کرونای انگلیسی را به شدت جدی گرفته و از تردد های بی مورد خودداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه به احتمال زیاد رنگ بندی کرونایی در شهرستان بناب تغییر خواهد کرد گفت: رنگبندی ها اخیراً به صورت دقیق و روزانه اعلام می‌شوند و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان بناب درگیر کرونا انگلیسی شده است به احتمال زیاد وضعیت بناب به احتمال بالا نارنجی و حتی قرمز خواهد شد.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: با اعلام وضعیت جدید رنگبندی کرونایی در شهرستان قطعاً محدودیتهای زیادی اعمال خواهد شد لذا امیدواریم مردم  در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونای انگلیسی در بناب کمک کنند چرا که اعمال محدودیت ها به نفع هیچکس نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 24  نفر بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی ره بناب بستری هستند گفت: از این تعداد 18 نفر در بخش عادی و ایزوله هستند و ۶ نفر دیگر دارای علائم بدخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

وحید رضایی با تاکید مجدد از مردم  بناب درخواست کرد که طی یک تا دو هفته آینده به شدت از تردد های بی مورد خودداری کند اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در بناب هرگونه ارتباط با سایر افراد می‌تواند کرونا انگلیسی را گسترش دهد و تاکید می کنیم مردم به هیچ عنوان در روزهای پایانی تعطیلات به خصوص روز طبیعت و پنجشنبه آخر هفته از رفتن به مسافرت خودداری کنند.

وی در پایان گفت: در جلسه فرمانداری پیشنهاد دادیم جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونای انگلیسی در بناب تمامی اماکن تفریحی شهرستان طی چند روز آینده تعطیل و غذاخوری ها تنها بتوانند به صورت برون بر فعالیت کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی