شیب کرونا در استان بالا می رود / بناب در وضعیت نارنجی
شیب کرونا در استان بالا می رود / بناب در وضعیت نارنجی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و درصد ابتلا به این بیماری در شهر‌های استان بیشتر از روستاها است .

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ، محمدحسین صومی در گفتگوی خبری اظهار داشت: شهرستانهای ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجبشیر، سراب و آذرشهر از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز هستند.

 

وی افزود: وضعیت شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد است و بقیه شهرستان‌های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.

 

صومی با بیان این که هم اکنون ۷۰۰ نفر در استان به علت بیماری کرونا بستری هستند تاکید کرد: مراعات نسبی، اما دائمی دستور العمل‌های بهداشتی بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است و روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود.

 

وی گفت: آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و نیم ماه قبل تجربه کرد و بعد از آن آمار مبتلایان پایین آمد، اما اکنون دوباره شیب به تدریج بالا می‌رود.

 

صومی گفت: روزانه سه تا چهار نفر فوتی کرونایی در استان داریم و ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بستری و بقیه سرپایی درمان می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه نبود ارتباطات جمعی بین افراد بیشترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد، یادآوری کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۳ سال کاهش یافته و بیشترین تعداد مبتلایان ۴۰ ساله‌ها هستند.

 

صومی خاطرنشان کرد: متوسط سن فوتی‌های کرونا در استان ۶۹ سال است و ۸۴ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بین زنان آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی‌های مردان دو برابر زنان بود.