شیوع لگارتیمی کرونا از ابتدای مهرماه در بناب/کادر درمان بیمارستان امام خمینی ره به شدت خسته هستند/ تجمع در مراسمات بسیار خطرناک است
شیوع لگارتیمی کرونا از ابتدای مهرماه در بناب/کادر درمان بیمارستان امام خمینی ره به شدت خسته هستند/ تجمع در مراسمات بسیار خطرناک است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از افزایش شیوع کرونا از ابتدای مهرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: اگر همشهریان عزیز همچنان پرتکل های بهداشتی و بخصوص فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا روزهای آینده شیوع این بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر علی نیرپور عصر امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای مهر ماه سال جاری شیوع بیماری کرونا به صورت لگاریتمی در این شهرستان افزایش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از بیماران کرونایی بستری شده در این بیمارستان بهبود و ترخیص شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب تعداد فوتی ها از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان با ۱۹۲ مورد عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعداد فوتی های داخل شهر بناب به نسبت به روستاها بیشتر می‌باشند و این نشان می‌دهد تجمع های های بیشتری نسبت به جمعیت در شهر انجام شده است.

وی با تاکید بر این که تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز تا پایان سال آماده و ذخیره‌سازی شده است، گفت: بیمارستان امام خمینی ره بناب آمادگی دارد تا ۱۲۰ بیمار کرونایی را در خود بستری کنند و در همین راستا زیر سازسازی‌های مورد نیاز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که البته امیدواریم با کاهش شیوع کرونا هیچکدام از این تخت ها مورد استفاده قرار نگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه کادر درمان بیمارستان امام خمینی ره به شدت خسته هستند گفت: متاسفانه در این بیمارستان با کمبود نیرو در برخی از روزها مواجه هستیم در همین راستا مجبوریم از نیروهای بیمارستان‌ شهدا استفاده کرده و نیروهای جوان و مقاوم تر در مقابله با این  بیماری را به بیمارستان امام انتقال بدهیم.

نیرپور از راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز طی هفته آینده در بیمارستان امام خمینی ره خبر داد و گفت : روزانه ۲۴۰ کپسول اکسیژن در این بیمارستان استفاده می‌شود و دستگاه اکسیژن ساز می تواند چیزی حدود ۵۰ تخته اکسیژن دار ما را ساپورت کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پایان رعایت فاصله شما و پروتکل های بهداشتی توسط عموم همشهریان را ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از مراسمات به خصوص مراسم های تدفین تعداد زیادی از خانواده‌ها تجمع می‌کنند که این به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی باشد و امیدواریم تا کاهش این بیماری مردم با شبکه بهداشت و سایر ارگان ها همکاری لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/ زیبائی