صنعت داروسازی پیشگام تحقق جهش تولید در استان آذربایجان شرقی
صنعت داروسازی پیشگام تحقق جهش تولید در استان آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت داروسازی استان در تحقق شعار جهش تولید پیشگام است، از حمایت مجموعه صمت در توسعه این صنعت اشتغال‌زا خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا ، حبیب امین‌زاده با اشاره به ظرفیت بسیار بالای واحدهای داروسازی استان در تولید و تأمین بخشی از نیاز دارویی کشور اظهار کرد: حمایت از صنایع برتر و دارای مزیت رقابتی از جمله صنعت دارو بویژه در شرایط فعلی، جزء برنامه‌های مجموعه صمت است.

رئیس سازمان صمت استان بر اهمیت جایگاه فعالین بخش بهداشت و درمان بویژه تولید کنندگان دارو در شرایط شیوع بیماری کرونا تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی متخصص دو عنصر مهم صنعت دارو سازی است و استان آذربایجان شرقی نیز با دارا بودن هردو عنصر یاد شده توان افزایش ظرفیت تولید ، توسعه و احداث پروژه های جدید در حوزه های مختلف را دارد.

امین زاده توجه به نیروی شرکت های دانش بنیان و توان فنی متخصصین را ضرورت امروز توسعه صنعتی دانست و افزود : دستگاه های اجرایی استان در سال جهش تولید همگام و همراه تولیدکنندگان بوده و تمام توان خود را در ارتقاء و توسعه صنایع اشتغالزای استان به کار خواهند برد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان در ادامه بازدید از پروژه‌های جدید در دست احداث شرکت داروسازی دانا و لزوم تسریع در اتمام و بهره برداری از این مجموعه‌ها، گفت: واحدهای تولید انواع قطره های چشمی، سرم، پوکه کپسول، مکمل‌های ورزشی و آمپول از جمله پروژه‌های جدید در دست احداث است.

گفتنی است ، وی در پایان بر توان شرکت‌های دارویی استان در تأمین بسیاری از مواد اولیه تولید آنتی بیوتیک ، کپسول و داروهای تزریقی کشور با رعایت اصول زیست محیطی تأکید کرد.