صوفی چای پروژه ای که سالیان سال نیمه کاره باقی مانده است/ عدم عزم جدی برای جذب سرمایه‌گذاری در این مکان/ نیاز مبرم شهرستان بناب به گسترش تفرجگاه
صوفی چای پروژه ای که سالیان سال نیمه کاره باقی مانده است/ عدم عزم جدی برای جذب سرمایه‌گذاری در این مکان/ نیاز مبرم شهرستان بناب به گسترش تفرجگاه
پروژه کف سازی و زیبا سازی صوفی چای بناب از سال 1393 با کلنگ زنی مسئولان شهرستان آغاز شد اما با گذشت حدود 6 سال با وجود کمبود تفرجگاه در بناب این پروژه به حال خود رها شده است!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شهرستان بناب با ۱۴۵ هزار نفر جمعیت، شهری خوشنام و شناخته شده در عرصه صنعت و اقتصاد استان و حتی کشور محسوب می شود و برند کباب این شهر زبانزد مردم ایران زمین شمرده می شود اما با این همه پتانسل خدادادی این شهرستان، کاستی‌های بسیاری در  صنعت گردشگری بناب وجود دارد.

یقینا صنعت گردشگری جزو صنایع پردرآمد در تمام کشورها دنیا محسوب می‌شود و قطعا مسولان بناب با جذب سرمایه گذار در این بخش می توانند گام های موثری را برای پیشرفت و معرفی بناب انجام بدهند اما متاسفانه شهرستان بناب طی سالیان اخیر نتوانسته در این عرصه گامهای مثبتی را بردارد.

اشاره خبرنگار صدای بناب در بخش صنعت گردشگری این بار به سوی رودخانه صوفی چای است که از دامنه های زیبای سهند سرچشمه گرفته و نهایتاً دریاچه ارومیه را سیراب می کند، است.

در این میان به وضوح مشاهده می شود که پل پنج چشمه در مسیر صوفی چای بناب اوضاع خوبی ندارد و سالیان سال است که مورد بی‌مهری مسئولان شهرستان بناب قرار گرفته است.

مسئولان شهرهای همجوار بناب، توانسته اند از نعمت رودخانه صوفی چای به نحو احسن استفاده کرده و تفرجگاه زیبا و چشم نوازی را برای شهروندان و مسافرین ایجاد کنند و علاوه بر جنبه اشتغال و کارآفرینی در بخش گردشگری، مناظر کم نظیری را ایجاد کرده اند که مردم بتوانند بدور از دغدغه های روزمره ساعاتی را در کنار خانواده خود نشسته و از مناظر زیبای صوفی چای لذت ببرند.

حال این سوال به ذهن مردم شریف بناب خطور می کند که چرا مسئولین این شهر رسیدگی به تفرجگاه های بناب را امری ضروری نمی دانند و فکر می کنند تنها پارک فدک و چند بوستان کوچک دیگر می توانند پاسخ گوی نیازهای گردشگری وتفریحی بناب باشند که قطعا اینها جوابگوی این جمعیت و مسافرین را نمی دهند.

علاوه برجنبه تفرحی این پروژه عدم لایروبی و رفع موانع بستر مسیر رودخانه صوفی چای، گاه موجب شده است که این رودخانه بر اثر بارش ها و آب شدن برف دامنه های سهند طغیان کرده و موجب نگرانی ساکنین روستاهای همجوار این رودخانه در شهرستان بناب شود.

این موضوع که آیا سنگ فرش کردن اطراف رودخانه صوفی چای، گذاشتن چندین آلاچیق و نیمکت و کاشت چمن و نهال چقدر سرمایه نیاز دارد فکر عموم مردم را مشغول کرده است و همه بر این باورند که اگر هرسال بودجه ای هر چند کوچک به این تفرجگاه اختصاص داده می شد امروز قطعا پل پنج چشمه و رودخانه صوفی چای نگینی زیبا در دل شهرستان بناب تبدیل می شد.

گفتنی است این پروژه در سال 1393 با حضور مسئولان شهرستان کلنگ زنی شد و طی چند سال اخیر به حال خود رها شده است که قطعا اتمام پروژه صوفی چای نه تنها می تواند چهره عبوس وافسرده بناب را دگرگون کند بلکه میتواند علاوه بر ایجاد تفرجگاهی زیبا و دل نشین منبعی برای ایجاد درآمد و اشتغال برای جوانان بنابی باشد.

در پایان گزارش می توان به این موضوع اشاره کرد که با اتمام پروژه صوفی چای مطمعنا بستر های مناسب اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و ضرورت هایی چون ایجاد هتلی مدرن و به روز و همچنین ایجاد غرفه ها و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات تولیدی  می توانند مکمل و معرف پل تاریخی پنج چشمه ی صوفی چای، مسجد راه کربلا و مجتمع های تجاری تفریحی باشند و در کنار هم به منطقه گردشگری وتفریحی بزرگ و در شان مردم شهرستان بناب تبدیل شوند.

 

انتهای پیام /زهرا احمدین