ضرورت احترام بیشتر به حقوق عابرین پیاده در بناب
ضرورت احترام بیشتر به حقوق عابرین پیاده در بناب
احترام به حقوق عابر پیاده جزء ضروریات زندگی شهری است که باید همواره رعایت شود ولی متاسفانه حقوق شهروندان پیاده خیلی وقت‌ها به راحتی از طرف رانندگان، موتورسواران و سد معبر کنندگان در بناب ضایع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، احترام به حقوق عابر پیاده به عنوان یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی در هنگام رانندگی و سایر بخش های زندگی شهری محسوب می‌شود و توجه به آن میزان پاک سرشتی و نوع‌دوستی افراد را درقبال همشهریان خود نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین گلایه مندی های شهروندان بنابی عدم رعایت حق تقدم عابرین پیاده در پشت چراغ قرمز می باشد و بر این باورند که رانندگان فاصله توقف خودروی خود تا خطوط عبور و مرور عابر پیاده را در نقاطی مانند چراغ راهنمای میدان شهریار و میدان معلم رعایت نمی کنند.

البته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و شهروندی فقط منتهی به وظایف رانندگان نمی شود و عابرین پیاده نیز می بایست در اکثر اوقات به خصوص هنگام سبز بودن مسیر تردد خودروها به قوانین احترام گذاشته و موجب ضایع شدن حق رانندگان در هنگام سبز بودن چراغ نشوند.

در پایان نباید فراموش کرد که احترام به عابرپیاده جزء ضروریات زندگی شهری است که باید همواره رعایت شود ولی متاسفانه حقوق شهروندان پیاده خیلی وقت‌ها از طرف رانندگان، موتورسواران و سدمعبرکنندگان ضایع می‌شود و جالب هم این است که هیچ فردی نیز خود را مقصر این موضوع نمی‌داند.

نگارنده پیام / ندا خانی