ضرورت تعریض سازی جاده این مسیر توسط اداره راهداری/ توسعه گردشگری این منطقه نیازمند  بازسازی مسیر/ مشارکت بالای اهالی با دستگاه های مربوطه جهت تکمیل پروژه/ اصلاح  نقاط حادثه خیز اولین مطالبه مردم و مسئولان روستا
ضرورت تعریض سازی جاده این مسیر توسط اداره راهداری/ توسعه گردشگری این منطقه نیازمند  بازسازی مسیر/ مشارکت بالای اهالی با دستگاه های مربوطه جهت تکمیل پروژه/ اصلاح  نقاط حادثه خیز اولین مطالبه مردم و مسئولان روستا
بازسازی و تعریض سازی جاده 2 روستای روشت بزرگ و دوش شروع شده است که انتظار می رود اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هر چه زودتر با مشارکت اهالی این پروژه مهم را تکمیل کند.

به گزارش میدانی پایگاه خبری صدای بناب,مسیر گشایی و عریض کردن جاده روستای روشت بزرگ که متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است با همکاری و مشارکت بالای دهیاری، شورای اسلامیروستا و مردم وارد مرحله عملیاتی شده است.

در این طرح که عرض جاده به کمتر از پنج متر است انتظار می رود اداره راه سازی و حمل و نقل جاده ای  توجه بیشتری به این موضوع داشته و از نقطه  مرکزی جاده از هر طرف 12/5 متر حریم جاده را افزایش دهد و اگر موانعی برای تحقق عریض سازی جاده وجود دارد این موانع به صورت قانونی رفع شده و مسیرگشایی هر چه زودتر انجام شود.

با توجه به اینکه روستای روشت بزرگ و دوش به عنوان منطقه گردشگری در شهرستان بناب شناخته شده است و گردشگران زیادی سالانه از تمام نقاط استان و حتی کشور برای تفریح به سد زیبای دوش می‌روند، کم عرض بودن این جاده ممکن است خطرات جانی و تصادفات بسیاری را برای گردشگران و حتی ساکنینی که مداوم در این مسیر رفت و آمد دارند، به وجودبیاورد.

یکی دیگر از مشکلات جاده روشت بزرگ وجود چندین  نقطه حادثه خیز است که موجب ایجاد برخی تصادفات به خصوص برای مسافرین و گردشگران شده است که انتظار می رود در کنار مسیر سازی به این موضوع هم توجه و اصلاح سازی لازم با همکاری پلیس راه انجام شود.

از دیگر عوامل مهم در بازسازی جاده روستای روشت بزرگ ایجاد شانه خاکی در این مسیر می باشد که می بایست به همراه تکمیل تابلو های علایم راهنمایی ورانندگی به استاندارد سازی آن کمک کرده واز بروز تصادغات جادهای بکاهد.

در پایان انتظار می‌رود اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای موضوع آسفالت ریزی و ترمیم آسفالت جاده این 2 روستا را جزء اولویت های طرح زیر سازی و مسیر گشایی قرار دهد چرا که زیباساز ی این جاده با طبیعت سرسبزی که در طول این مسیر وجود دارد علاوه بر کاهش حوادث جاده ای وتصادفات می توانند به آبادانی و جذب گردشگری و در نهایت ایجاد اشتغال و کار آفرینی جوانان بومی در این منطقه کمک کند.

گزارش تصویری؛

 

 

انتهای پیام/زهرا احمدین