ضرورت توسعه نیروگاه حرارتی بناب در راستای افزایش تولید برق استان/ دانشگاه آزاد شهرستان بناب نیاز به حمایت مسئولان استان دارد/ صادرات ۵۰ هزار تومانی کشمش از این شهرستان به نوبه خود بی نظیر است/ مشکلات امروز شهرک ولیعصر به معضل بزرگ برای شهرستان تبدیل شده است
ضرورت توسعه نیروگاه حرارتی بناب در راستای افزایش تولید برق استان/ دانشگاه آزاد شهرستان بناب نیاز به حمایت مسئولان استان دارد/ صادرات ۵۰ هزار تومانی کشمش از این شهرستان به نوبه خود بی نظیر است/ مشکلات امروز شهرک ولیعصر به معضل بزرگ برای شهرستان تبدیل شده است
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توسعه نیروگاه حرارتی بناب گفت: در حال حاضر این نیروگاه ۵۰۰ مگاوات برق تولید می کند که می بایست در راستای تامین برق استان این میزان تولید به ۹۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی صبح امروز در جمع مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح نمای کلی شهرستان بناب و فعالیت‌های آن در حوزه های مختلف گفت: برای اولین بار جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در شهرستان بناب با هدف بررسی مشکلات و کمک به تسهیل پروژه این شهرستان برگزار می‌شود که به نوبه خود می‌تواند بسیار موثر و برای حل مشکلات استان کارآمد باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل بالای نیروگاه حرارتی شهرستان بناب گفت: این نیروگاه در حال حاضر ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که با توجه به نیاز مبرم شهر استان آذربایجان شرقی به برق می بایست تولید این نیروگاه به ۹۰۰ مگاوات برسد.

شیخ رضا باقری بنابی در خصوص مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب گفت: این دانشگاه با پتانسیل های بسیار زیادی به خصوص از لحاظ ساختمانی با مشکلات بسیاری به سر می‌برد که می بایست همه نمایندگان کمک کنند تا این دانشگاه از وضعیت فعلی خارج شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بناب در صادرات غیرنفتی گفت: خوشبختانه طی هر سال بیش از ۱۵۰ هزار تن انگور از شهرهای مختلف استان و کشور وارد شهرستان بناب می‌شود و در همین راستا با حاصل از کار فرآوری کشمش سالانه بیش از ۵۰ هزار تن انواع کشمش با کیفیت کشورهای مختلف دنیا صادر می گردد.

وی افزود: روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر از سایر شهرهای استان جهت کار به شهرستان بناب مراجعه می‌کنند و این نشان از پتانسیل بالای شهرستان بناب در تولید محصولات غیر نفتی و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان دارد که برای استان آذربایجان شرقی مایه افتخار به حساب می آید.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به مشکلات و معضلات شهرک ولیعصر عج (ساری داغ) اشاره کرد و گفت: شهرک ولیعصر شهرستان بناب از سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است و با وجود ساخت مسکن های مهر در این شهرک این منطقه از شهرستان بناب همچنان با مشکلات زیر ساختی اساسی مانند فاضلاب درگیر است.

وی افزود متاسفانه همین مشکلات زیرساختی موجب شده است مردم جهت زندگی در این شهرک استقبال چندانی نداشته باشند لذا امیدواریم با کمک مسئولان استان و مجمع نمایندگان بتوانیم بخشی از مشکلات این شهرک را حل کنیم.

شیخ رضا باقری بنابی در پایان با تاکید بر اینکه پیشرفت شهرستان بناب در حوزه های  مختلف موجب پیشرفت جنوب استان و حتی منطقه خواهد شد اظهار داشت: امیدوارم با همکاری و تعامل مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی بتوانیم طرح ها و مشکلات این شهرستان را پیگیر باشیم که قطعاً به نفع کل مردم استان خواهد بود.

انتهای پیام/امید مردم خواه