ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دولت جدید /دانشگاه عدم آینده نگری در گذشته مشکلات امروز دانشگاه ها
ضرورت ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور در دولت جدید /دانشگاه عدم آینده نگری در گذشته مشکلات امروز دانشگاه ها
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ساماندهی مراکز عالی آموزش کشور را مهم عنوان کرد و گفت: بیش تر دانشگاه ها با کمبود جذب دانشجو مواجه شدند که این به عدم برنامه‌ریزی و آینده‌نگری در سالهای گذشته بر می گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی ظهر امروز در جلسه مشاوره و بررسی مشکلات دانشگاه پیام نور بناب ضمن تقدیر و تشکر از اقدام دانشگاه پیام نور بناب بابت هم فکری با روسای قبلی این دانشگاه گفت: فرهنگ استفاده از مدیران با سابقه قبلی میباست در کل نهادهای شهرستان بناب نهادینه شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  گسترش بیش از اندازه مراکز  آموزشی غیر انتفاعی ضربه بسیار زیادی را به پیکره دانشگاه های کشور وارد کردند،گفت: تمامی دانشگاههای کشور هر سال با کمبود جذب دانشجو مواجه هستند و این مشکلات به سالیان قبل برمی‌گردد که برای امروز برنامه ریزی نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز آموزش عالی می باید هرچه سریعتر ساماندهی شوند گفت: از دولت جدید انتظار داریم برای ساماندهی دانشگاه های دولتی پیام نور و آزاد اندیشه کرده و هر چه سریعتر برای حل مشکلات آنها اقدام و در کل این دانشگاه ها را ساماندهی کنند.

شیخ رضا باقری بنابی در پایان جذب رشته های جدید برای مقطع کارشناسی ارشد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته جا دارد که ابتدا دانشگاه ها به فکر جذب دانشجو برای این رشته های تحصیلی در مقطع ارشد باشند و الا به مرور زمان به دلیل عدم جذب دانشجویان رشته ها ناکارآمد خواهند شد.

 

 

انتهای پیام / داود زیبائی