ضرورت سوق دادن کارخانجات صنایع فولادی به سمت صنعت فولاد دانش بنیان/ صنعت فولاد ایران در حال از دست دادن بازارهای جهانی
ضرورت سوق دادن کارخانجات صنایع فولادی به سمت صنعت فولاد دانش بنیان/ صنعت فولاد ایران در حال از دست دادن بازارهای جهانی
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور گفت: جدای از بحث کمی می‌بایست به کیفیت و دانش بنیان کردن صنعت فولاد در کشور توجه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، فرهاد نیک نفس صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب “آشنایی با کارگاه های نورد و اصول طراحی کالیبراسیون نورد گرم” ضمن عرض تبریک به محرمعلی نقدی، مولف و گردآورنده کتاب مذکور اظهار داشت: این کتاب بسیار مهم و با ارزش بوده و قطعاً باعث رشد صنعت و علم و گره زدن این دو به یکدیگر می شود و برای آینده صنعت و دانشگاه های بناب بسیار موثر می باشد.

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب با بیان اینکه در کشور ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه های مختلف به خصوص صنعت وجود دارد، گفت: دنیا در حال پیش روی به سوی دریچه نوینی از علم و صنعت است و ما نیز باید با کشورهای روز دنیا رقابت کرده و از چرخه صنعت عقب نمانیم.

فرهاد نیک نفس با بیان اینکه در کشور ما خصوصا منطقه شمالغرب کشور و در شهرستان بناب متخصصان بسیار خوب و کارکشته ای در حوزه صنعت فولاد وجود دارد، گفت: با داشتن چنین ظرفیت‌هایی انتظار می رود در سالهایی که از تولید و اشتغال بحث می شود از این صنعت مهم و اشتغال زا به صورت کامل و جدی حمایت شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه طبق آخرین آمار بیش از ۹۴ درصد از تسهیلات تولید به واحدهای دولتی و کمتر از ۵ درصد تسهیلات به بخش خصوصی داده شده است و قطعاً این نوع حمایت از بخش خصوصی غیر قابل قبول می باشد.

مدیرعامل مجتمع فولاد ظفر بناب با ابراز نگرانی از اینکه فولاد ایران در حال از دست دادن بازارهای جهانی می باشد، گفت: به دلیل برخی از تحریم ها مشکلات بسیار زیادی در صادرات صنعت فولاد به وجود آمده و قطعاً دولت می بایست برای  افزایش صادرات تدابیر بیشتری بیندیشد.

 وی با بیان اینکه تنها هدف فعلی حوزه فولاد کشور تولید سالانه بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد معطوف شده است، گفت: متاسفانه توجه به بحث کمی فولاد باعث شده که از لحاظ علمی به این صنعت کمتر توجه شود و قطعاً می بایست حوزه فولاد را به سمت شرکت های دانش بنیان سوق بدهیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در پایان توجه به سرمایه گذاری در حوزه صنعت فولاد را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پیش بینی ها و تایید کارشناسان می بایست ۲/۵ میلیارد دلار برای حوزه تکمیل صنایع فولادی و چیزی حدود ۶ میلیارد دلار نیز برای زیرساخت ها صنعت فولاد کشور سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی