ضرورت شرکت در طرح سنجش سلامت برای نوآموزان بنابی/ نام نویسی در پیش دبستانی ها جهت معرفی به پایگاه های سنجش/ متولدین نیمه دوم سال 93 و نیمه اول 94 می بایست در این طرح شرکت کنند
ضرورت شرکت در طرح سنجش سلامت برای نوآموزان بنابی/ نام نویسی در پیش دبستانی ها جهت معرفی به پایگاه های سنجش/ متولدین نیمه دوم سال 93 و نیمه اول 94 می بایست در این طرح شرکت کنند
همزمان با شروع طرح سنجش سلامت برای نوآموزان و اهمیت این موضوع در درمان و رسیدگی کودکان مشکوک به علائم خاص گفتگویی با کارشناس ارشد کودکان در بناب توسط رسانه مردمی صدای بناب انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، با توجه به پیش رو بودن شروع سال تحصیلی و الزامی بودن دریافت شناسنامه سلامت برای نوآموزان مقطع اول ابتدایی و اهمیت بالای این موضوع مصاحبه ای تفصیلی با سرکار خانم نسرین ولی زاده کارشناس ارشد کودکان و مدیر مهد کودک و پیش دبستانی نهال و خانه آی مث و فریزبی بناب انجام داده ایم که شما را به خواندن این مصاحبه مفید دعوت می نمائیم.

صدای بناب: در خصوص اهیمت طرح سنجش ملی سلامت جسمانی نوآموزان برای والدین بگویید؛

ولی زاده: باید ابتدا بگویم که این طرح یک فرصت مناسب برای خانواده ها و فرزندانشان می باشد چرا که والدین در همین طرح می توانند تمامی نقاط ضعف و توانایی های کودکان خود را متوجه بشوند و برای درمان به موقع آن ها اقدامات ابتدایی را انجام بدهند و قطعا این پروسه به نفع کودک و والدین وی خواهد بود.

در این طرح ارزیابی های بینایی، دید رنگ ، شنوایی ، گفتاری آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد وزن، دهان و دندان، بیماری های جلدی (پوست و مو) ، بیماری های نیازمند مراقبت ویژه ، سابقه بیماری در خانواده انجام می شود که برای نوآموز بسیار مهم هستند و در روند تحصیلی وی در دورهای بعدی تاثیر گذار خواهند بود.

صدای بناب: آیا در این طرح در صورت مشاهده مشکلات و اختلالات کودکان، درمانی برای آن ها انجام می شود و آیا این درمان ها نتیجه بخش خواهند بود؟

به صراحت می توانم بگویم در این طرح 90 الی 95 درصد مشکلات و نقاط ضعف در همین رده سنی مشخص و درمان و توانبخشی می شوند و نوآموز می تواند با سلامت کامل و بدون هیچ گونه مشکلی وارد مقطع تحصیلی اول دبستان شود و به صورت عادی با سایر دانش آموزان ادامه تحصیل بدهد و در غیر این صورت و عدم انجام این سنجش قطعا در سال های تحصیلی اول مشکلات دانش آموزان بروز پیدا میکند و درمان آن ها مشکل خواهد بود.

صدای بناب: خانواده های بنابی چگونه و از چه طریقی میتوانند در این طرح ملی شرکت کنند؟

طرح ملی سنجش کودکان امسال با توجه به شیوع بیمای کرونا در زمان بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود و تمامی نوآموزان می بایست جهت سنجش  در پایگاه های سنجش که بزودی اعلام می شوند حضور پیدا کنند که کار ثبت نام و نوبت گیری برای این پایگاه ها از طریق پیش دبستانی های سطح شهرستان انجام می شود لذا خانواده های نوآموزان بنابی می بایست برای انجام طرح سنجش سلامت به پیش دبستانی های سطح شهر مراجعه کنند.

صدای بناب: سخن پایانی خود را با خانواده های نوآموزان مطرح کنید؛

تشخیص به‌ موقع و درمان زودهنگام هدف اصلی این طرح است که اگر نارسایی کودکان به موقع تشخیص داده شود، قطعاً دانش‌آموزان با مشکل متعدد تحصیلی و سلامت جسمانی روبرو نمی‌شوند لذا از خانوده های محترم نوآموزان درخواست داریم هر چه زودتر جهت انجام سنجش کودکان خود اقدام کنند و قطعا مثل سال های گذشته این طرح در بناب در مرداد ماه و شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

انتهای گزارش/ داود زیبائی