ضرورت همکاری شهرهای همجوار تالاب قره قشلاق با یکدیگر برای حفاظت از این زیستگاه مهم
ضرورت همکاری شهرهای همجوار تالاب قره قشلاق با یکدیگر برای حفاظت از این زیستگاه مهم
فرماندار ملکان گفت: تمامی شهرهای همجوار تالاب قره قشلاق می بایست کمک کنند تا از این زیستگاه مهم و عروس تالاب های شمال غرب کشور حفاظت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، بهمن قائلی صبح امروز در کمیته محلی مدیریت زیست بومی تالاب قره قشلاق در محل فرمانداری بناب با بیان اینکه حل مشکلات تالاب قره قشلاق همکاری و تعامل تمامی شهرستان اطراف این زیستگاه را می طلبد، اظهار داشت: قطعاً با همکاری شهرستان‌های چهاربرج، بناب، ملکان و میاندوآب نظارت و حفاظت بهتری از این تالاب مهم  انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان ملکان با اشاره به برخی از عوامل اصلی در تخریب زیستگاه تالاب قره قشلاق گفت: بهره وری از روش های سنتی آبیاری کشاورزی، حفر چاه های غیر مجاز، عدم پرداخت حقآبه از ذخایر آبی از مهمترین عواملی می باشند که به تالاب آسیب می زنند.

وی افزود متاسفانه طی سالیان اخیر در حاشیه تالاب قره قشلاق و همچنین دریاچه ارومیه صدها چاه غیر مجاز حفر شده است که قطعاً همین چاه ها باعث خشک شدن تالاب قره قشلاق و همچنین بروز طوفان نمک در هنگام ورزش باد شده اند.

فرماندار ملکان ضمن تقدیر از زحمات مسئولان شهرستان بناب برای حفاظت از تالاب قره قشلاق گفت: قطعاً فرمانداری ملکان به همراه ادارات محیط زیست و منابع طبیعی در کنار سایر شهرستان های همجوار این تالاب خواهند بود و از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود برای حفاظت از این زیستگاه مهم جنوب استان و شمال غرب استان استفاده خواهند کرد.

 

انتهای پیام /داود زیبائی