ضرورت پرهیز از شبهه افکنی در مجالس عزاداری/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم
ضرورت پرهیز از شبهه افکنی در مجالس عزاداری/ لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم
فرماندار بناب گفت: از روحانیان و ریش سفیدان درخواست داریم از بیان سخنان شبهه افکن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی عصر امروز در جمع روسای هیئت‌های مذهبی هیئت امنای مساجد و مداحان شهرستان بناب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: همانطور که رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنوان کرد ما نیز تاکید می کنیم دسته جات عزاداری و سینه زنی نباید بعد از ساعت ۱۲ شب در سطح شهرستان بناب برپا شوند تا حقوق سایر شهروندان نیز حفظ شود.

فرماندار بناب رعایت پروتکل های بهداشتی در دسته جات عزاداری حسینی را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و بستری شدن حدود ۷ نفر در بناب انتظار می رود هیئت‌های مذهبی عزاداری خود را در فضای باز و در اماکن مسقف و با ماسک برگزار کنند.

رضا لعلی توجه به تذکرات و نکات مهم فرماندهی انتظامی شهرستان بناب را مهم دانست و گفت: هیئت ها و مساجد حتماً به تمامی تذکرات و نکات فرماندهی انتظامی توجه داشته باشند و به دقت آنها را در طول ماه محرم اجرا کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب هرگونه بحث که باعث شبهه افکنی و اختلاف بین مردم شود را ممنوع عنوان کرد و گفت: از روحانیون و ریش سفیدانی که در این ماه سخنرانی می‌کنند حتما انتظار داریم از بحث هایی که باعث شبهه افکنی و ایجاد اختلاف در بین سنی، شیعه و اقوام مختلف می شود به شدت پرهیز کنند.

رضا لعلی با بیان اینکه نذورات و هدایای مردم در ماه محرم می تواند برای حل مشکلات شهری و روستایی هزینه شود، گفت: از مردم و مسئولان روستاها و هیئت های مذهبی انتظار می رود این گونه نذورات را در راه حل مشکلات شهر و روستاها احسان کنند که قطعا بیشتر به درد خواهد خورد.

فرماندار شهرستان بناب در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح یارانه‌ پرداخت و گفت: دولت آقای رئیسی با هدف جلوگیری از رانت خواری، حذف دلالان ارز ترجیحی برخی اقدامات را انجام داده و و قطعاً این کار باعث رونق و توسعه کشور خواهد شد.

وی افزود: دولت آقای رئیسی از ابتدای به دست گرفتن دولت در حوزه درمان باعث شده که امروز فوتی های کرونایی به صفر برسد و هرگونه واکسن به وفور در سطح بیمارستان‌ها و شهرها موجود است و این نمونه ای  از خدمات این دولت محسوب می گردد.

رضا لعلی در پایان با بیان اینکه تمامی امکانات و تدارکات برای ماه محرم آماده شده است، گفت: هیئت های مذهبی اقلامی مانند برنج، قند، نان و سایر اقلام مورد نیاز را می‌توانند به وفور در سطح بازار پیدا کنند و اگر مشکلی پیش آمد فرمانداری و بخشداری با قدرت به آنها کمک خواهد کرد.

 انتهای پیام/ داود زیبائی