شریعتی: چرا مخالفان طرح قبلی شفافیت، یک باره موافق طرح جدید شده‌اند؟/ این طرح دو سه روزه نوشته شده/ بنابی: طرح قبلی پوپولیستی بود!/ برخی مکاتبات مربوط به حریم خصوصی افراد است
شریعتی: چرا مخالفان طرح قبلی شفافیت، یک باره موافق طرح جدید شده‌اند؟/ این طرح دو سه روزه نوشته شده/ بنابی: طرح قبلی پوپولیستی بود!/ برخی مکاتبات مربوط به حریم خصوصی افراد است
شب گذشته، مالک شریعتی نماینده مردم تهران و از مخالفان طرح جدید شفافیت با حجت‌الاسلام باقری بنابی، نماینده مردم بناب و موافق طرح جدید شفافیت در برنامه جهان آرا در این باره مناظره کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، به نقل از جهان نیوز شیخ رضا باقری  در مناظره با مالک شریعتی نماینده مردم تهران اظهار داشت: مشکلات زیادی مثل معیشت و گرانی وجود دارد، ولی همه اینها به عدم شفافیت بر می‌گردد؛ اگر مسیر درستی را در این زمینه طی می‌کردیم کار به اینجا نمی‌کشید. حرف ما این بوده که چرا فقط مجلس؟ همه دستگاه‌ها شفاف شوند بنابراین طرح کنونی را قبول داریم.

طرح موجود جامع‌تر است، وقتی همه نهادها شفاف باشند، آنگاه دیگر مافیاهای مختلف نمی‌توانند فشار وارد کنند و رأی نمایندگان هم پوپولیستی نمی‌شود.

برای شورای نگهبان تعیین تکلیف نمی‌کنیم، مجلس به وظیفه‌اش عمل می‌کند و شفافیت را برای همه دستگاه‌ها تصویب کند و به عهده شورای نگهبان است که آن را مغایر قانون اساسی و شرع تشخیص ندهد البته بهتر است هیئت رئیسه با شورای نگهبان رایزنی کند که تایید را بگیرد.

من نمی‌گویم با تصویب این طرح شفافیت، الان معیشت مردم درست می‌شود ولی اگر شفافیت در همه بخش‌های کشور باشد، آیا شاهد مشکلات کنونی بودیم؟ در مورد مافیای دارو، خودرو و دیگر مافیاها می‌گوییم ولی عدم شفافیت عامل اصلی همه آنهااست.

طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، یک طرح پوپولیستی بود! به نظرم نباید با طرح‌ها و کارهای نمایشی، کار مردم را عقب بیندازیم.

برخی مکاتبات مربوط به حریم خصوصی افراد است و نباید شفاف باشد؛ تشخیص حق و ناحق به عهده آن وزیر و معاون و مدیر است.

مردم دنبال این نیستند که نمایندگان به فلان بند بودجه رأی مثبت داده‌اند یا منفی، اما می‌خواهند بدانند به چه کسی برای حضور در هیئت رئیسه رأی داده‌اند، یعنی دوستان من نماینده چه کسانی هستند؟ یا اینکه من با کدام وزیر موافق بوده‌ام یا مخالف هستم.

انتهای پیام/ داود زیبائی