طرح نظارت بر رفتار نمایندگان به توپ بستن مجلس است/ چطور باید هدایای اهدایی به نمایندگان را ثبت کنیم؟
طرح نظارت بر رفتار نمایندگان به توپ بستن مجلس است/ چطور باید هدایای اهدایی به نمایندگان را ثبت کنیم؟
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی طرح نظارت بر رفتار نمایندگان را به توپ بستن مجلس اعلام کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس در صحن علنی امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در فرآیند بررسی طرح نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار کرد:  در ابتدا باید تذکر بدهیم که نامه‌ای در فضای مجازی در حال پخش است با این مضمون که ۱۱۷ نفر از نمایندگان را مخالف رتبه بندی اعلام کرده در حالی که همه نمایندگان با رتبه بندی موافق هستند. برخی از رقبای سیاسی این لیست‌ها را دو سال مانده به انتخابات  پخش کرده و فضا را متشنج می‌کنند. این مباحث باید کنترل شود.

 

وی در ادامه بیان کرد:  این طرح نظارت بر رفتار نمایندگان مخالف اصل ۸۵ قانون اساسی است. اگر این طرح تصویب شود حریت نمایندگان زیر سوال می‌رود و هیچ کس حق اظهار نظر در مجلس را نخواهد داشت، زیرا حضار آن را خلاف می‌دانند.

 

 نماینده مردم بناب در مجلس اظهار کرد:  با این طرح جایگاه شورای نگهبان را به هیات نظارت بر نمایندگان می‌دهیم. ما به عنوان نماینده بعد از ۴ سال اگر خلاف صحبت کرده بودیم شورای نگهبان خودش باید با ما برخورد کند.  این طرح به توپ بستن مجلس است.   این طرح خود زنی است. در این طرح گفته شده باید هدایای اهدایی به نمایندگان ثبت شود، چطور باید این‌ها را ثبت کنیم؟ این‌ها طرح‌های پوپولیستی است. با این طرح‌ها نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.   باید منافع مردم را تامین کنیم.

 

رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: همکاران ما در مجلس برای طرح رتبه بندی یک اتفاق نظر دارند. همیشه ۲۳۰ تا ۲۴۰ نفر از همکاران در فرآیند بررسی این طرح در مجلس حضور داشته اند و همیشه موضوع رتبه بندی بالای ۲۰۰ رای داشته که کم نظیر است. این نوع شایعه‌ها کذب و اطلاعات غلط است.

منبع خبر: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان