عادی انگاری علت اصلی سیر صعودی کرونا در بناب/ شهروندان استفاده از ماسک را فراموش نکنند
عادی انگاری علت اصلی سیر صعودی کرونا در بناب/ شهروندان استفاده از ماسک را فراموش نکنند
فرماندار بناب سهل انگاری شهروندان نسبت به بیماری کرونا را علت افزایش و سیر صعودی این بیماری در شهرستان بناب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی و رشادت های کادر درمان، مسئولان و همچنین مردم شهرستان در مهار ویروس کرونا طی دو سال گذشته، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا عزیزان زیادی را از دست داده ایم اما با تلاش دولت سیزدهم میزان تولید، واردات و تزریق واکسن رشد لحظه داشته است، به طوری که بیش از ۲۷۰ هزار دوز واکسن در شهرستان بناب تزریق شده است.

فرماندار بناب عادی انگاری بیماری کرونا را بدترین آفت فعلی جامعه عنوان کرد و گفت: سهل انگاری و عادی پنداری کرونا، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش میدهد و سویه جدید ویروس شیوع پیدا میکند.

وی با بیان اینکه قدرت شیوع سویه جدید نسبت به سویه قبلی خود بیشتر است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونایی قرمز شهرستان و بسیاری از از شهرهای کشور تزریق دوز یادآور واکسن کرونا لازم و ضروری است.

لعلی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی در جامعه ما فرهنگ سازی نشده است، گفت: استفاده صحیح ازماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تزریق دوز یادآور واکسن حتماً باید به طور اصولی و صحیح انجام شود تا بتوانیم آمار فوتی های کرونا را به صفر برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای جدی در شرایط فعلی شهرستان جلوگیری از تجمع های غیر ضروری است، گفت: در کلیه اماکن عمومی اعم از مساجد، ادارات و کارخانجات باید از تجمع های غیر ضروری خودداری کنند.

لعلی در پایان با اشاره به عدم نظارت بهداشتی در بازارهای هفتگی شهرستان افزود: با توجه به تجمع مردم در این بازارها لازم است بر تجمعات در این بازارها نظارت جدی داشته و رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک به همه یادآور شود.

انتهای پیام / ندا خانی