عدم استقبال بنابی ها از دوز سوم و چهارم واکسن کرونا/ بیش از ۵۹۰ فوتی از زمان شیوع کرونا در بناب
عدم استقبال بنابی ها از دوز سوم و چهارم واکسن کرونا/ بیش از ۵۹۰ فوتی از زمان شیوع کرونا در بناب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به تزریق بیش از ۲۷۰ هزار دوز واکسن کرونا در بناب گفت: متاسفانه شهروندان بنابی از واکسیناسیون دوز سوم و چهارم استقبال خوبی نکردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحیدرضایی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه وضعیت کرونایی بناب قرمز و ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های بناب بستری می باشند، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر تعداد مراجعان بیماران کرونایی بیمارستان زیاد شده و مردم می بایست این موضوع را جدی بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به جمعیت ۱۴۸ هزار نفری شهرستان بناب گفت: از زمان شروع تزریق واکسن کرونا ۲۷۰ هزار و ۳۰۱ دوز واکسن تزریق شده است که بیشترین میزان این واکسیناسیون مربوط به دوز اول و دوم می باشد.

وی تصریح کرد: از زمان شروع و تزریق واکسن کرونا، جمعیت بالای ۵ سال حدود ۸۷ درصد مردم دوز اول و حدود ۷۴ درصد دوز دوم و در نوبت سوم  ۴۷ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده اند که البته دوز چهارم یا همان دوز یادآور متاسفانه مورد استقبال قبول نگرفته و تنها ۱/۳۸ مردم دوز چهارم را تزریق کرده اند.

دکتر وحید رضایی با بیان اینکه از هشتم مردادماه سال جاری تا ۱۴ مردادماه ۳۴ نفر بستری کرونایی در شهرستان داشته‌ایم، گفت: این عدد سیر صعودی بستری های کرونایی را در بناب نشان می دهد.

وی در خصوص تعداد فوتی های کرونایی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان بناب گفت: در مجموع ۵۹۱ مورد فوتی قطعی کرونایی در شهرستان بناب ثبت شده که میانگین سنی فوتی های کرونایی حدود ۶۰ سال بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب ضمن تشریح برنامه های ستاد کرونا در خصوص مقابله با سیر صعودی کرونا در برخی از شهرها به خصوص بناب گفت: انتظار می رود مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و افرادی که دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق نکرده اند حتماً نسبت به این کار اقدام کنند و همچنین تمامی ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی می بایست موضوع واکسیناسیون کارکنان و پرسنل خود را جدی گرفته و تزریق واکسن کرونا را در اولویت کاری قرار بدهند.

دکتر رضایی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف اصناف و کسبه و مردم در بازار بسیار موثر خواهد بود، گفت: شهروندان حتماً در تاکسی‌ها، کارخانجات و اماکن سرپوشیده پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به پیش رو بودن ماه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: از تمامی مسئولین  اماکن آموزشی خصوصا دانشگاه‌ها و مدارس انتظار داریم نسبت به تشویق و الزام دانش‌آموزان و دانشجویان به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام نمایند تا شاهد سیر نزولی کرونا در فصل پاییز در شهرستان بناب باشیم.

انتها پیام/ داود زیبائی