عدم اشتغال برای پاک شدگان اصلی ترین عامل بازگشت به اعتیاد /معتادان پس از ترک اعتیاد نباید به حال خود رها شوند/ به دنبال ایجاد فضای کار برای پاک شدگان از اعتیاد هستیم
عدم اشتغال برای پاک شدگان اصلی ترین عامل بازگشت به اعتیاد /معتادان پس از ترک اعتیاد نباید به حال خود رها شوند/ به دنبال ایجاد فضای کار برای پاک شدگان از اعتیاد هستیم
مدیر کمپ ترک اعتیاد رها جویان بناب با تاکید بر اینکه معتادان پس از ترک اعتیاد نباید به حال خود رها شوند، گفت: متاسفانه بیشتر این افراد به دلیل نبود اشتغال در جامعه مجددا گرفتار اعتیاد می شوند.

مرتضی قهرمان زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ نفر جهت گذراندن دوران ترک اعتیاد در کمپ رها جویان بناب هستند گفت: در همین راستا در سال ۹۹ جهت ترک مواد مخدر تعداد 630 نفر بستری و درمان شدند که از این تعداد 110 خودمعرف، 100 نفر از شهرهای همجوار و مابقی از طریق نیروی انتظامی و مراجع قضایی به این کمپ تحویل داده شدند.

 وی تصریح کرد: تعداد بستری شدگان در سال ۹۸ حدود ۱۲۰۰ نفر بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹ تقریباً حدود ۵۰ درصد کاهش پذیرش را به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا داشتیم.

مدیر کمپ ترک اعتیاد رها جویان شهرستان گفت: از 630 نفر از بستری شدگان در این کمپ حدود ۳۰ درصد از آنها پاک و مجدد به مواد مخدر بازنگشتند اما مابقی پاک شدگان به دلایل مختلف متاسفانه مجدد درگیر اعتیاد شدند.

قهرمان زاده یکی از مهمترین عوامل اصلی بازگشت پاک شدگان به سوی مواد مخدر را عدم اشتغال برای آنها پس از ترک اعتیاد عنوان کرد و گفت:متاسفانه افراد معتاد با وجود اینکه بعد از مدتی از دام اعتیاد جدا شده و به صورت پاک به جامعه برمی گردد به دلیل عدم استقبال کارفرمایان و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی نمی توانند مشغول به فعالیت ای مناسبی شوند.

وی با بیان اینکه رها شدگان از اعتیاد نباید در ادامه به حال خود رها شوند،تصریح کرد: عده زیادی از پاک شدگان به دلیل عدم اشتغال مجبورند برخی از شغل های کاذب مانند دست فروشی و غیره روی بیاورند که متاسفانه پس از مدتی مجدد به دلایل مختلف روانشناسی به دام اعتیاد باز می گردند.

مدیر کمپ ترک اعتیاد رها جویان بناب ایجاد اشتغال برای پاک شدگان را اهداف مدیریت این کمپ عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با کمک مسئولان شهرستان و با احداث کارگاه در زمینی که متعلق به خود کمپ باشد زمینه ای را فراهم کنیم تا افراد پاک شده از اعتیاد مدت زمان طولانی در این کارگاه مشغول به کار شده و ضمن یادگیری فنون مختلف بتوانند در بازار فعالیت خوبی داشته باشند.

قهرمان زاده در پایان گفت: در راستای کمک به افراد رها شده از اعتیاد انتظار داریم مسئولان ارشد شهرستان و ادارات نیز در احداث کارگاه در زمینی که متعلق به کمپ ترک اعتیاد باشد همکاری داشته باشد که قطعاً با ایجاد این کارگاه زمینه اشتغال برای افراد پاک شده فراهم می شود و تعداد بسیار بالایی از آنها مشغول به کار می شوند و قطعا به سوی مواد مخدر باز نخواهد گشت.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی