عدم توجه به توسعه گاز رسانی علت مازوت سوزی در نیروگاه سهند بناب
عدم توجه به توسعه گاز رسانی علت مازوت سوزی در نیروگاه سهند بناب
نماینده مردم بناب با اشاره به مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب گفت: متاسفانه عدم توجه به زیرساخت‌ها و توسعه گازی باعث شده است که از مازوت در فصل سرما به عنوان سوخت نیروگاه ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا باقری بنابی صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان در خصوص مازوت سوزی نیروگاه حرارتی سهند بناب گفت: در واقع مشکل منابع گازی است و گاز مورد نیاز برای نیروگاه ها بسیار کم و محدود می باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته برای توسعه زیرساخت‌های گازرسانی اقدامات خوبی انجام نشده است گفت: همین عوامل باعث شده امروز نتوانیم گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها را به خوبی تامین کنیم و همین باعث استفاده از مازوت به عنوان سوخت شده است.

وی افزود:  البته پیگیر این هستیم که مازوت سوزی  تنها در بناب و تبریز  انجام نشود و سایر شهرها نیز به‌صورت نوبتی از مازوت به عنوان سوخت خود استفاده کنندو قطعا نمی توان شاهد تعطیلی نیروگاه ها باشیم چرا که برق مورد نیاز از این منابع تامین می شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با کشورهای غربی گفت: امیدواریم مذاکرات به صورت فرسایشی و طولانی مدت نباشد و نهایتا طی چند مذاکره مشخص شود که نتایج مثبت یا منفی است تا برنامه‌ریزی بهتر انجام شود.

شیخ رضا باقری بنابی با اشاره به توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب گفت: از نخبگان شهرستان انتظار داریم تا در راستای توسعه بیشتر این شهرک پیشنهادات و نظرات خود را ارائه بدهند چرا که ما در صدد آن هستیم تا ۲۰۰ هکتار دیگر نیز این شهرک را توسعه بدهیم

وی افزود: متاسفانه مشکل آب و برق همچنان برای شهرک های صنعتی بناب وجود دارد و ما نمی‌توانیم واحدهایی را که دارای مصرف آب زیاد می باشند را برای این شهرک در نظر بگیریم لذا امیدواریم با همفکری واحدهای در این شهرک احداث شود که نیاز کمتری به آب داشته باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت آسیب های اجتماعی در شهرستان بناب گفت: متاسفانه در کل جامعه روزی و نان حلال کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا سایر آسیب های اجتماعی رشد پیدا کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در شهرستان خودمان بحث نزول و سایر گناهان وجود دارد و قطعاً در پی همین مسایل حرام سایر آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بی‌حجابی و غیره گسترش یافته اند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه هم‌اندیشی و بهره‌وری از مشورت در حل مشکلات موثر خواهد بود گفت: آماده پذیرش و بررسی هر گونه پیشنهاد از سوی جوانان و نخبگان شهرستان بناب هستیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی