عزاداری و برپایی دسته‌جات سینه‌زنی از ساعت ۱۲ شب به بعد ممنوع می باشد/ هیئت ها از طبل ها و آلات موسیقی ناهنجار استفاده نکنند
عزاداری و برپایی دسته‌جات سینه‌زنی از ساعت ۱۲ شب به بعد ممنوع می باشد/ هیئت ها از طبل ها و آلات موسیقی ناهنجار استفاده نکنند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: با توجه به احترام به حقوق سایر شهروندان هیئت‌های مذهبی اجازه ندارند از ساعت ۱۲ شب به بعد در محلات و خیابان ها دسته جات عزاداری برپا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام داود حمیدی عصر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: در ابتدا به نوبه خود فرا رسیدن ماه محرم را به تمام عزاداران حسینی در سطح شهرستان بناب تسلیت عرض نموده و امیدوارم که با شور و شعور حسینی بتوانیم درس های بیشتری از واقعه کربلا بیاموزیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب برگزاری دسته جات حسینی بعد از ساعت ۱۲ شب در محله و خیابان شهرستان بناب را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به رعایت حال سایر شهروندان از تمامی روسای هیئت های مذهبی انتظار داریم که از ساعت ۱۲ شب به بعد از برگزاری دسته جات عزاداری در خیابان و محلات خودداری کنند.

حجت الاسلام داود حمیدی استفاده از آلات موسیقی و طبل های بزرگ و ایجاد صداهای ناهنجار در عزاداری حسینی را ممنوع و اشتباه عنوان کرد و گفت: هیئت ها نباید از آلات موسیقی ناهنجار استفاده کنند چرا که علاوه بر سر و صدای زیاد باعث می شود تا صدای مداحی به گوش عزاداران نرسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب با بیان اینکه در سطح شهرستان بناب مداحان بسیار خوب و برجسته ای هستند، گفت: از تمام مداحان درخواست داریم در ایام محرم از اشعار و روضه هایی استفاده کنند که دارای سند بوده تا بتوانند واقعه عاشورا و محرم را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانند.

وی در پایان برگزاری عزاداری حسینی را در کمال آرامش و احترام خواستار شد و گفت: هیئت های مذهبی هیچگونه رقابتی با یکدیگر ندارند و می بایست با دوستی، صمیمیت و کمال احترام با یکدیگر برخورد کنند و عزاداری حسین را به نحو احسن انجام دهند.

 انتهای پیام/ داود زیبائی