علت اصلی کاهش شدید بارش برف در بناب چیست/ نقش مهم مازوزت سوزی نیروگاه حرارتی سهند بناب در کاهش بارش برف
علت اصلی کاهش شدید بارش برف در بناب چیست/ نقش مهم مازوزت سوزی نیروگاه حرارتی سهند بناب در کاهش بارش برف
با وجود گذشت حدود یک ماه از فصل زمستان و بارش شدید برف در تمامی شهرها و استان های همجوار اما همچنان بناب بارش برف چندانی به خود ندیده است..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، طی ۴۸ ساعت گذشته تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی و همچنین استان های همجوار با بارش شدید برف مواجه و در برخی از شهرها ارتفاع برف از یک متر نیز عبور کرده است.

با وجود گذشت حدود یک ماه از فصل زمستان اما شهروندان بنابی همچنان شاهد بارش برف  مناسب و چشمگیری در این شهر نیستند و به عقیده بسیاری از شهروندان بنابی مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند علت اصلی این کاهش شدید بارندگی برف می باشد.

متاسفانه از شهریور ماه سال جاری به گفته مسئولان نیروگاه مازوت سوزی رسماً در بناب شروع شده است و علت آن نیز از طرف مسئولان شهرستان کمبود گاز طبیعی و اولویت مصارف خانگی عنوان شده است.

قطعاً این کاهش شدید بارش برف در سطح شهرستان بناب در آینده نزدیک به ضرر همه مردم و اقلیم آب و هوایی شهرستان بناب خواهد شد چرا که علاوه بر عدم بارش برف و برآورده شدن نیازهای درختان و گیاهان در صورت بارش باران و آلودگی ناشی از نیروگاه حرارتی سهند بناب شاهد بارش باران های اسیدی خواهیم بود.

نگارنده / داود زیبائی