عید غدیر دارای اهمیت بسیار بالایی در جهان اسلام است/ علم و عمل دو اصل مهم برای سعادت طلبه ها
عید غدیر دارای اهمیت بسیار بالایی در جهان اسلام است/ علم و عمل دو اصل مهم برای سعادت طلبه ها
نماینده ولی فقیه ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر خم گفت: خوشحالیم امسال 30 نیز نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب، ملبس به لباس روحانیت می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت اسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم جشن عید غدیر خم در حوزه علمیه ولی عصر شهرستان بناب ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: روز غدیر خم بسیار روز عزیز و مبارکی است  و شروع حرکت برای ابلاغ آخرین ماموریت عظیم الهی بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: از بزرگترین اعیاد اسلامی، عید امامت و عید ولایت است عیدی که از نظر ائمه معصومین از اهمیت و مرتبه بالایی برخوردار است و همواره شیعیان این عید را بسیار با عظمت شمرده اند و در مراسمات به عنوان بزرگترین عیدها شرکت کرده اند.

ایشان به اهمیت عید غدیر خم اشاره نموده و بیان داشتند: یکی از مهم ترین دلایل مراسم عید غدیر در حقیقت تعیین جانشین برای رهبری است، تعیین جانشین برای رهبری امت اسلامی در این روز است و در این روز اگر به فرمان خدا توسط پیامبر این پیام الهی انجام نمی گرفت مساله سرپرستی و به معنای دقیق امامت که ثمره سال ها سختی بود ناکام می ماند.

وی با بیان اینکه مراسم عید غدیر مراسم شادی است، گفت: پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن امامت و ولایت است عید سیاست، عید دخالت مردم در امر حکومت است و داستان غدیر بسیار مهم است چرا که آنچه که می توانست تمام نقشه های منافقین را یکجا خنثی کند و اسلام را در چنین برهه خاص حفظ کند عبارت است.

حجت اسلام آل هاشم شناختن و شناساندن فرهنگ غدیر و آیین ولایت علوی با شیوه های سنتی و مدرن و بهره وری از رسانه های شنیداری و دیداری و بکارگیری هنر در معرفی فرهنگ غدیر عنوان کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیاء سنت علی یعنی کمک به محرومان و احیاء و گسترش فرهنگ کهن و موثر اطعام غدیری بر پایه سفره های علوی است.

نماینده ولی فقیه ضمن تبریک به تلبس حدود ۳۰ نفر  ز طلاب حوزه علمیه بناب گفت:  لباس روحانیت، لباس شرف، لباس عزت و لباس شایستگی است که فرهنگ آن دیرینه ای به اندازه همه اوصیای الهی دارد و طلبه‌ها به دوبال جهت پرواز نیاز دارند و آن بال علم و عمل است.

وی افزود: امروزه نقش روحانیت برای همگان مشخص است امروز این بیداری در کشورهای مختلف به برکت حرکتی است که امام به راه انداخته است به برکت وجود یک روحانی در قالب رهبر انقلاب است و بر خود می بالیم که یک روحانی یا یک مجتهد امروز رهبری این نظام اسلامی را بر عهده دارد بلکه هدایت مسلمانان جهان را بر عهده دارد .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه علی رغم این هجمه های زیادی که بر روحانیت می شود افتخار می کنیم، گفت:  با صراحت می گوییم که بیشترین آمار شهدا جنگ تحمیلی نسبت به آمار جمعیتی حدود ۵ هزار شهید از طلاب و روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: امروز حوزه ولی عصر (عج) شهرستان بناب افتخار دارد سربازان خوبی را تربیت کند و امروز حدود ۳۰ نفر به لباس روحانیت ملبص می شوند و در اینجا جا دارد از تلاش و زحمات اساتید بزرگوار و مسئولان محترم تشکر کنم.

 

انتهای پیام/ رقیه فتحی