غدیر خم متعلق به همه مسلمانان و جامعه اسلامی است/ محرم احیا گر غدیر خم است/ حذف امر به معروف  به مثابه حذف کل دین است
غدیر خم متعلق به همه مسلمانان و جامعه اسلامی است/ محرم احیا گر غدیر خم است/ حذف امر به معروف  به مثابه حذف کل دین است
فرماندار بناب گفت: غدیر خم فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان و کل جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه شئونات مذهبی ضمن عرض تبریک روز عرفه و اهمیت واقعه غدیر اظهار داشت: غدیر خم فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان و کل جامعه اسلامی است؛ چراکه پیامبر (ص) در این روز تکلیف جامعه اسلامی را مشخص کرده است.

فرماندار بناب با اشاره به نقش مردم در جامعه اسلامی در طول ۱۴۰۰ سال پیش گفت: در طول تاریخ حافظ و پشتیبان دین مردم بوده اند و در دوران مبارزه حضرت آیت الله خمینی (ره) علیه طاغوت شاهد مبارزات و ایثارگری‌های مردم عادی بودیم.

 وی محرم را احیاگر غدیرخم عنوان کرد و افزود: فداکاری های امام حسین (ع) در راستای احیای واقعه غدیر خم، امامت و ولایت علی (ع) بوده است.

لعلی اهمیت غدیر خم و محرم را برای همگی مسلمانان مهم دانست و گفت: نباید اجازه داد که محرم واقعه غدیر خم را تحت‌الشعاع قرار بدهد، چرا که این امر موجب می شود مردم واقعه غدیر را به فراموشی بسپارند و غدیرخم در ذهن مردم کمرنگ شود.

وی در پایان با بیان اینکه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای واجب بر عهده تمام مردم است و مسئولین جامعه به عنوان الگوهای موثر انجام این وظیفه را باید در اولویت قرار بدهند؛ چرا که کنار گذاشتن وظیفه امر به معروف به مثابه کنار گذاشتن دین است.

انتهای پیام.پ/ ندا خانی