فاجعه بهداشتی در کمین ساکنین کوی لاله/ جاری بودن رودخانه فاضلاب انسانی در انتهای قوبی چای/ ضرورت انتقال فاضلاب های سنتی به فاضلاب مدرن شهری  در این منطقه
فاجعه بهداشتی در کمین ساکنین کوی لاله/ جاری بودن رودخانه فاضلاب انسانی در انتهای قوبی چای/ ضرورت انتقال فاضلاب های سنتی به فاضلاب مدرن شهری  در این منطقه
جاری بودن رودخانه فاضلاب انسانی در انتهای قوبی چای و تجمع آن در انتهای کوی لاله به سمت کوی برق 2 فاجعه بهداشتی را برای ساکنین این محل به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ساکنین کوی لاله و کوی برق 2 با مشکل بهداشتی بسیار جدی روبرو هستند و در واقع فاضلابی که از انتهای قوبی چایی وارد این رودخانه می شود با تجمع در انتهای کوی برق 2 معضل بهداشتی بسیار اسفباری را برای ساکنین به وجود آورده است.

اهالی این محل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب از اینکه بعد از گذشت ۱۰ سال از شروع احداث و بازسازی کانال قوبی چای این پروژه همچنان نیمه تمام باقی مانده است و مشکلات بهداشتی بسیاری برای ساکنین به و جود آورده است از کم کاری برخی مسئولان در این خصوص ابراز گلایه می کردند.

متاسفانه با وجود اینکه شهرستان بناب مجهز به تصفیه خانه فاضلاب مدرن است اما با این حال فاضلاب های انسانی رها شده از مناطق بلوار شهریار و کوی میلاد و سرویس بهداشتی شهرداری واقع در میدان بسیج توسط لوله کشی های که در کانال قوبی چای وجود دارد به آخر کوی لاله از طریق کانال های انحرافی منتهی شده و موجب رنجش خاطر و گلایه ساکنین بخصوص در این روزهای گرم سال شده است.

ناقص بودن پروژه عمرانی قوبی چای و عدم رسیدگی موجب تجمع فاضلاب‌های انسانی شده و بستری مناسب برای رشد انواع میکروبها و حشرات موذی به وجود آورده است و انتهای کوی لاله را به باغ وحش کوچکی از انواع حیوانات مانند سگ های ولگرد و حشرات موذی تبدیل کرده است.

تنها راهکاری که مسئولان برای حل معضل اساسی و خطرناک فاضلاب های رها شده در کانال قوبی چای کرده اند ریختن تلی از خاک و شن در مسیر این کانال بوده است که آن هم در باطن بی فایده است و با نشت فاضلاب در عمل ناکارآمدی خود را به نمایش گذاشته است.

آیا زمان آن نرسیده است که مسئولان و متولیان پروژه نیمه کاره قوبی چای به دنبال راهکار اساسی برای رفع مشکلات این پروژه ناقص 10ساله باشند تا قبل از اینکه جان بسیاری از کودکان و بیماران ساکن در این منطقه  در این روزهای کرونایی به خطر بیفتد.

شهروندان ساکن در کوی لاله و برق2 نیز جزو کسانی هستند که عوارض و مالیات می پردازند و حق زندگی در محیط و منطقه کاملا بهداشتی و عاری از بوی تعفن فاضلاب را دارند و از طریق پایگاه خبری صدای بناب به دنبال این هستند تا صدای خود را به گوش مسئولان ارشد شهرستان برسانند تا قبل از اینکه پای مسئولین استانی به این موضوع باز شود.

در پایان امیدواریم برای حل این معضل بهداشتی که به ظاهرا بسیار خطرناک و فاجعه آفرین به نظر می رسد اقدامات جدی تری از سوی مسئولان شهرستان انجام بگیرد و با کمک مردم  فاضلاب  های سنتی جمع آوری و با انتقال آن ها به فاضلاب مدرن شهری و همچنین تکیمل کانال انتهایی قوبی چایی مکانی بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی را برای ساکنین این محل به وجود بیاورند.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام / زهرا احمدین