فرآوری محصولات تولیدی در بناب اقدامی موثر برای تحقق شعار سال
فرآوری محصولات تولیدی در بناب اقدامی موثر برای تحقق شعار سال
فرماندار بناب با اشاره به شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: علاوه بر پشتیبانی از تولید، موانع پیش‌رو برای فرآوری محصولات تولیدی در این شهرستان باید از میان برود تا اقدامی موثر برای تحقق شعار سال برداشته شود.

به گزارش صدای بناب به نقل از ایرنا شهریار فتحی در این خصوص گفت: مسئله تولید همواره طی سال‌های اخیر مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است و ما نیز باید به این موضوع توجه کنیم که نامگذاری یک سال تنها به آن سال اختصاص ندارد.

وی با تاکید بر اینکه پس از اتمام یک سال نباید شعار آن سال به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: بناب با دارا بودن ۴۲۳ واحد تولیدی یکی از شهرستان‌های مهم استان در امر تولید به شمار می‌رود و حمایت از تولید در این شهرستان باید مستمر باشد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته که با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده بود، خوشبختانه اقدامات بسیار اساسی در شهرستان صورت گرفت؛ به گونه‌ای که علاوه بر جهش تولید، ظرفیت صادراتی شهرستان نسبت به سال‌های قبل بیش از ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: در سال قبل همچنین از بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی شهرستان بازدیدهای میدانی داشته‌ایم و مسائل و مشکلات این واحدها شناسایی و احصا شد.

فرماندار بناب تاکید کرد: اگر شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» سرلوحه مسئولان و سرمایه‌گذاران باشد، می‌توانیم ظرفیت‌های تولیدی و به دنبال آن اشتغال در شهرستان را بیش از گذشته افزایش دهیم.

فتحی بیان کرد: بر همین اساس از جمله اهداف و برنامه‌های دولت در این شهرستان سوق دادن تولیدگران به سمت فرآوری محصولات به ویژه در صنایعی است که آب کمتری مصرف کند.

به گفته وی پشتیبانی از فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولید شده در شهرستان در طولانی مدت می‌تواند بناب را به قطب صنعت و اشتغال در منطقه تبدیل کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته، ۱۰۰ هکتار به ظرفیت شهرک صنعتی بناب افزوده شده است و امیدواریم با وحدت و همدلی بین مسئولان و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، بناب همچون نگینی در عرصه صنعت و تولید آذربایجان و منطقه بدرخشد.

به گزارش ایرنا بناب طی دو دهه اخیر به یکی از شهرستان‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است و روند توسعه صنعتی این شهرستان همچنان با پشتیبانی مسئولان ادامه دارد.