فرهنگ درآمدزایی به جای توجه به امورات فرهنگی در بناب/ ضرورت نهادینه کردن فرهنگ انفاق در سطح جامعه / لزوم توجه بیشتر به موضوع فرهنگ مد و لباس در بناب
فرهنگ درآمدزایی به جای توجه به امورات فرهنگی در بناب/ ضرورت نهادینه کردن فرهنگ انفاق در سطح جامعه / لزوم توجه بیشتر به موضوع فرهنگ مد و لباس در بناب
فرمانده سپاه ناحیه بناب ضمن گلایه شدید از مخارج و برخی از امورات فرهنگی برای جوانان شهرستان بناب گفت: متاسفانه بیش از توجه به امور فرهنگی به موضوع فرهنگ پول پرستی در بناب توجه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ یحیی حیدری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی شهرستان بناب ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: رویکردهای اصلی فعالان فرهنگ عمومی شهرستان، نهادینه کردن فرهنگ انفاق ، نیکوکاری و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در جامعه باشد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب افزود: سپاه بناب با اقدامات جهادی و با هدف حمایت از قشر ضعیف در ماه های محرم و رمضان سال جاری حدود ۱۴ هزار بسته معیشتی و غذای گرم در ۲۷ مسجد و محله نیازمند توزیع کرده است تا فرهنگ انفاق در جامعه نهادینه شود.

سرهنگ حیدری با اشاره به لباس هایی که در ایام محرم به عنوان لباس عزا در بازار عرضه می شود، گفت:در ایام عزاداری شاهد پوشش لباس هایی بودیم که روی آنها کلماتی به لغت لاتین چاپ شده و مردم بی توجه به معانی رکیک چاپ شده روی آنها، این لباس ها را به تن می کنند که لازم است جوانان را نسبت به این مسئله آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات شهرستان باید در اختیار اوقات فراغت همشهریان خصوصاً جوانان و نوجوانان باشد، گفت: متاسفانه امروزه توجه به منافع مادی نسبت به منافع معنوی در بناب پررنگ تر شده است و بیشتر به جنبه درآمدزایی توجه می شود.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در پایان به ضرورت استفاده از ظرفیت طلاب بانوان حوزه علمیه شهرستان بناب در امورات فرهنگی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی از جلسات بانوانی دعوت می شوند و منبر را به دست می‌گیرند و مباحثی را بیان می کنند که ریشه در دین و شرع نداشته و افکار را به بیراهه می کشند که می بایست به این موضوع توجه بیشتری شود.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: متاسفانه برخی از برنامه های فرهنگی بسیار پرهزینه در شهرستان بناب بر می باشد به طوری که در حال حاضر قیمت بلیط استخر شهرستان بناب از قیمت مصرف قلیان در قهوه خانه بیشتر میباشد و قطعاً این امر به ضرر فرهنگ جوان جامعه می باشد.

انتهای پیام/ ندا خانی