فروش جعبه به نرخ شیرینی کم فروشی است
فروش جعبه به نرخ شیرینی کم فروشی است
رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب گفت احتساب کردن وزن کارتون با وزن شیرینی کم فروشی محسوب شده و با متخلفین برخورد خواهیم کرد

ئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بناب عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با اشاره به مصوبه خالص فروشی گفت: احتساب وزن جعبه شیرینی مصداق کم فروشی است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با واحدهای صنفی برخورد قانونی می شود.

رئیس تعزیرات حکومتی بناب گفت: با عنایت به ایام ماه مبارک رمضان مصرف بامیه و زولبیا از سوی مردم افزایش می یابد واحدهای صنفی باید کالاها را با وزن خالص عرضه نمایند.

 

وی تصریح کرد:اما وقتی وزن پالت یا جعبه را حساب کنیم وزن خالص به دست نمی‌آید. ما نمی‌توانیم قبول کنیم قنادی ها و شیرینی فروشی ها به جای بامیه و زولبیا به مردم مقوا بفروشند ‌ودر صورت برخورد با این موضوع، که مصداق کم‌فروشی می باشد. و در صورت عدم رعایت آن از سوی واحدهای صنفی مرتبط با آن برخورد جدی می‌کنیم.

رستمی اظهار داشت: تیم های گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه دستگاههای نظارتی از تاریخ ۰۸/۱۲/۱۴۰۱ بازرسی های خود را از واحدهای صنفی مرتبط با اقلام شب عید شامل قنادی‌ها و فروشگاههای خشکبار و آجیل، میوه و سایر اقلام انجام داده و چندین پرونده تخلفات تعزیراتی تشکیل و رسیدگی شده است و با ادامه گشته های مشترک در صورت تخلف برخورد قاطع خواهند نمود.

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بناب یادآور شد: بیشترین موارد تخلف ؛ گرانفروشی بوده ولی گاهی شاهد عرضه کالای بی کیفیت ، نامناسب و غیر بهداشتی هستیم که قطعا با همه موارد برخورد می کنیم.

 

رستمی در پایانگفت: در مواردی نیز شاهد عرضه کالاها توسط صنوف غیرمرتبط هستیم که تداخل صنفی دارند و به موجب قانون با آن برخورد می شود.وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلف علاوه بر ثبت و ارائه گزارش به درگاه اینترنتی ۱۳۵٫IR با سامانه شماره تلفن ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تماس گرفته و از خرید آن کالا خودداری نمایند و به کیفیت و کمیت آن توجه داشته باشند.