نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی باید مردمی و با روحیه جهادی شکل بگیرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار اعضای بسیج سازندگی سپاه عاشورا و مسئولین گروه‌های جهادی به مناسبت هفته بسیج سازندگی، افزود: این نیروی عظیم مردمی و عملیاتی در بخش‌های مختلف از جمله عمران، آبادانی، بهداشت و سلامت و محرومیت زدایی از مناطق روستایی کارنامه‌های بسیار درخشان و موفقی از خود به جای گذاشته است.

 

وی انجام کار جمعی و با روحیه جهادی را یکی از رمزهای موفقیت سازمان بسیج سازندگی دانست و اظهار کرد: بسیج به معنای دور هم جمع شدن برای انجام یک کار و هدف مشترک است و باید توجه داشت که تاکید رهبر معظم انقلاب نیز حرکت به صورت جمعی در عرصه‌های مختلف است.

 

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه تمام اقدامات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی با حرکت‌های مؤثر جمعی به ثمر می‌رسد، یادآور شد: بر همین اساس فعالیت‌های بسیج سازندگی باید مردمی و با روحیه جهادی شکل بگیرد، تا در زمان ولی فقیه زمان بازوان توانمند برای امور انقلاب در زمینه عمرانی و آبادانی و محرومیت زدایی باشد.

 

وی اساسنامه بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ارزش‌های اصیل انقلاب و نظام برشمرد و گفت: جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت قانون خداوند در جهان از رئوس این اساسنامه است و طبق قوانین حاکم بسیج سازندگی باید همراه با سایر نیروهای مسلح به کمک مردم به هنگام بلا و سیل و زلزله برود.

 

حجت الاسلام آل هاشم ادغام جهاد کشاورزی با جهاد سازندگی را اقدامی نامناسب خواند و یادآور شد: این اقدام در سال ۱۳۷۸ باعث ضعیف‌تر شدن خدمات و کمک به محرومان شد، از این رو به منظور پیشرفت در مناطق محروم به دستور رهبری در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: فعالیت بسیج سازندگی در کنار ارگان‌هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، محیط زیست، بهداشت و درمان باعث همگرایی و هم افزایی شده و در محرومیت زدایی، عمران و اقدامات جهادی بسیار ثمربخش بوده است.

 

امام جمعه تبریز با قدردانی از اعضای بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این مجموعه در رفع خلاء ها و کاستی‌ها ورود کرده و در عرصه‌های مورد نیاز کشور بسیار خوش درخشیده است و بر همین مبنا جهادگران بسیجی باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کنند و اخلاق، شرع و مسائل معرفتی را در مناطق محروم توسعه دهند.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر