لزوم گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه بجای خودرو/ تجمع تاکسی ها در ایستگاه ها امری زیان ده
لزوم گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه بجای خودرو/ تجمع تاکسی ها در ایستگاه ها امری زیان ده
شهردار بناب گفت: فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده می بایست در شهرستان بناب گسترش یابد تا با این اقدامات بتوانیم مانع ترافیک شدید در هسته مرکزی شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، فرید پناهی صبح امروز در حاشیه تجلیل از نمونه های ترافیکی شهرستان بناب با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی و معضلات ترافیکی شهرستان گفت: شهرستان بناب یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود و همین امر باعث ایجاد ترافیک شدید درون شهری و برون شهری در شهرستان شده است.

شهردار بناب احداث ترمینال بین شهری در شهرستان بناب را امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: با احداث چنین ترمینالی می توان ضمن ساماندهی و کاهش ترافیک حمل و نقل عمومی در شهرستان بناب،نظارت بیشتری بر ورود و خروج مسافران داشته باشیم.

کلیددار شهر بناب با اشاره به بافت شهری بناب و محدود بودن خیابانها و معابر آن نسبت به جمعیت گفت: فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده می بایست در شهرستان بناب گسترش یابد تا با این اقدامات بتوانیم مانع ترافیک شدید در هسته مرکزی شهر باشیم.

شهردار بناب ایجاد صف های طولانی تاکسی در هسته مرکزی شهر در راستای جابجایی مسافران را ناکارآمد و برای رانندگان تاکسی زیان ده عنوان کرد و گفت: بر این باوریم که ۶۸۰ تاکسی در شهرستان بناب می بایست در خیابان ها و نقاط مختلف شهرستان تردد داشته و مسافران را جابجا نمایند و تنها تعدادی از آنها در ایستگاه ها مستقر باشند.

وی افزود: با این کار علاوه بر کاهش حجم ترافیکی و خلوت شدن ایستگاه ها، اتوبوس و مینی بوس ها می توانند در ایستگاه ها مسافران را جابجا کنند و از زیان و ضرر هایی که بر آنها به دلیل عدم جابجایی مسافر در شهرستان بناب وارد می شود، کاسته شود.

شهردار بناب در پایان با تاکید بر اینکه حل مشکلات ترافیکی شهر بناب نیازمند تعامل و همکاری تمامی نهادها و سازمان ها با شهرداری و پلیس راهور می باشد، گفت: امیدوارم در همین راستا جلسات تخصصی تر با مسئولان شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم معضل ترافیک که امروزه در شهرستان بناب برجسته شده است را تا حد زیادی حل کنیم.

انتهای پیام/ ندا خانی