متخلفان حین قطع درختان در تالاب «قره قشلاق» بناب دستگیر شدند
متخلفان حین قطع درختان در تالاب «قره قشلاق» بناب دستگیر شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب گفت: متخلفان در حال قطع درختان حوزه تالاب قره قشلاق بناب دستگیر شدند.

.به گزارش خبرنگار صدای بناب، صیاد لطفی  در گفتگویی با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: یک گروه مخرب محیط زیست که در داخل تالاب قره قشلاق بناب اقدام به قطع درختان می‌نمود، توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب دستگیر و یک دستگاه خودرو وانت نیسان که درختان ممنوع القطع تالاب را حمل می‌نمود، متوقف و دو نفر متخلف دستگیر و پس از طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.
به گفته وی، پوشش گیاهی تالاب قره قشلاق همانند سپری در مقابل ریزگردهای شور دریاچه ارومیه محیط زیست شهری و روستایی را محافظت می‌نماید. از این رو از عموم شهروندان محترم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، شکار و یا قطع اشجار در تالاب مراتب را با تلفن شماره ۳۷۷۴۴۳۷۸- ۰۴۱ اطلاع دهند.
لازم به ذکر است، منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق بناب به مساحت ۲۲ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب غربی این استان در محدوده شهرستان بناب واقع است.
این تالاب بخاطر زیبایی آن و همچنین تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جمله زیست پرندگان مهاجر بومی و غیربومی به عروس تالاب‌های کشور مشهور است.
«میش مرغ» بزرگ‌ترین پرنده پروازی دنیا نیز که در خطر انقراض قرارگرفته است، تالاب قره قشلاق بناب را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده است.

انتهای پیام/داودزیبائی