مردم و کشاورزان مراقب آتش سوزي باشند
مردم و کشاورزان مراقب آتش سوزي باشند
با توجه به زمان فرا رسیدن برداشت محصولات کشاورزی، فرمانده انتظامي شهرستان" بناب " ، از کشاورزان خواست مراقب آتش سوزي باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب به نقل از پلیس، سرهنگ “ سهراب شفقی “، در تشریح این خبر گفت: با توجه به اخباري مبني بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها ، محصولات کشاورزي و …، مي طلبد مردم، کشاورزان و دامداران به منظور پيشگيري از آتش سوزي، نکات ايمني را بيشتر رعايت کنند.

وي با اشاره به این که در راستاي پيشگيري از آتش سوزي و هدر رفتن سرمايه ملي مي بايست همه دست در دست هم دهيم تا اين موضوع را تا حد امکان به صفر رسانده و يا کاهش دهيم، افزود: کشاورزان  در هنگام برداشت محصول و براي جلوگيري از هدر رفتن زحمات خود باید به توصيه هاي کارشناسان توجه و نکات ايمني را رعايت کنند.

سرهنگ شفقی بیان کرد: زماني که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشيده از علف و برگ هاي خشک بوده و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبريت و ته سيگار نيمه سوخته را به ويژه در مزارع و پوشش جنگلي رها نکنند.

وي ادامه داد: با مشاهده دود و يا آتش سوزي سعي کنيم آن را خاموش و يا با اطلاع به ماموران خدمات رسان از بازي کردن کودکان و نوجوانان با آتش ، فندک و کبريت جلوگيري کنيم.

این مقام انتظامی با بيان اين که قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ هاي خشک پاک کرده و با احتياط آتش روشن کنيم ، افزود: در صورتي که آتش سوزي تازه شروع شده يا وسعت آن کم است با پاشيدن آب، خاک و يا کوبيدن با سرشاخه هاي درختان آن را خاموش کنيم.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پايان گفت: از کشاورزان عزيز تقاضا داريم در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام نمايند تا از حوادث احتمالي جلوگيري شود و از مردم عزيز نيز تقاضا داريم از ريختن بطرهاي نوشانه، آب معدني و … در زمان مراجعه يا عبور از مکان هاي طبيعي خودداري کنند چرا که همين عوامل ممکن است باعث آتش سوزي شود.