مشارکت بالای مردم در انتخابات سال جاری نسبت به انتخابات 98 / تنها 10 درصد از برگه های رای در استان سفید بودند
مشارکت بالای مردم در انتخابات سال جاری نسبت به انتخابات 98 / تنها 10 درصد از برگه های رای در استان سفید بودند
مسئول هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات 28 خرداد گفت: میزان مشارکت مردم در این انتخابات نسبت به انتخابات سال های گذشته بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، صمد عزیزی صبح اممروز در مراسم گرامیداشت شهدای 7 تیر و شهادت دکتر بهشتی در دانشگاه بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نظرسنجی ها نشان می دهند از زمان شروع سند تحول قوه قضائیه اقدامات اعتماد آمیز و امید بخشی در قوه قضائیه اجرا شده که اعتماد مردم را به این نهاد افزایش داده است.

مسئول نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به اتفاقات ششم تیر الی دوازده تیر در اوایل انقلاب اسلامی ایران گفت: در طی این روزها بسیاری از چهره های سیاسی، نخبگان در این کشور توسط دشمنان قسم خورده به خصوص آمریکا و اسرائیل ترور شدند و همچنین در چنین روزهایی آمریکا با ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران چهره پلید خود را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی دست اندرکاران انتخابات 28 خرداد گفت: رسانه های خارجی و دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا مشارکت به حد کافی پایین باشد تا بین مردم و انقلاب اسلامی فاصله بیندازند که با درایت و هوشیارری مردم باز هم در نقشه های خود شکست خوردند.

عزیزی تصریح کرد: عده زیادی تلاش کردند انتخابات 28 خرداد امسال را کم ارزش و با کمترین مشارکت انعکاس دهند، اما در واقع مردم نسبت به انتخابات سال 98 حضوری پرشورتر و مشارکت بیشتری داشتند.

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشارکت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان آذربایجان شرقی مشارکت بالای 40 درصدی داشتند گفت: 90 درصد آرای شرکت کنندگان در استان صحیح و یا ناخوانا بودند و تنها 10 درصد آرای سفید در این استان به ثبت رسید.

عزیزی خاطر نشان کرد: با وجود حجمه های دشمنان و با وجود بیماری کرونا مشارکت انتخابات ریاست جمهوری 45 درصد و شورا ها حدود 44 درصد به ثبت رسیدند که قطعاً اگر کرونا نبود مشارکت بالایی داشتیم که برخی از شهرها مانند ورزقان مشارکت 98 درصدی داشتند.

مسئول نظارت انتخابات در استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی گفت: این حق طبیعی ملتها است که مسئولان بلند پایه کشور را خود انتخاب کرده و مسئولان نیز باید تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم انجام بدهند.

انتهای پیام/ رقیه فتحی