مشکلات ابتدایی این پارک از عدم رنگ آمیزی نیمکت ها تا نبود کف پوش/بیش از 10 هزار شهروند بنابی از این پارک استفاده میکنند/ انتظار اهالی از شهرداری بابت رسیدگی به تنها تفرجگاه منطقه دیزج و کوی شهرداری
مشکلات ابتدایی این پارک از عدم رنگ آمیزی نیمکت ها تا نبود کف پوش/بیش از 10 هزار شهروند بنابی از این پارک استفاده میکنند/ انتظار اهالی از شهرداری بابت رسیدگی به تنها تفرجگاه منطقه دیزج و کوی شهرداری
تنها پارک منطقه کوی شهرداری و دیزج بناب دارای مشکلات ابتدایی بسیاری می باشد که گلایه اهالی را به همراه داشته و مردم از شهرداری انتظار رسیدگی فوری به این تفرجگاه را دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، پارک وحدت با وسعت ۲۷ هزار متر مربع در سال 1392 در منطقه دیزج شمالی و کوی شهرداری احداث شده است و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر که در این منطقه ساکن هستند از فضای این پارک  استفاده می کنند.

متاسفانه پارک وحدت مانند سایر فضاهای سبز شهرستان بناب دارای کم وکاستی های زیادی است که بارها از طریق رسانه مردمی صدای بناب به مشکلات آنها پرداخته ایم.

شهروندان بنابی ساکن در این منطقه از شهرداری بناب می می‌خواهند توجه ویژه‌ای به این مکان تفریحی داشته باشند که از جمله مهمترین مشکلات بارز این فضای سبز پیاده رو های خاکی و بدون کف پوشان  آن می باشد که نیاز بازسازی دارند.

با وجود اینکه شهرداری دارای کارگاه بتن ریزی است و می‌تواند به راحتی نیاز تمام پیاده روهای شهر بناب را تامین کند اما با این وجود نبود کفپوش در محوطه پارک وحدت علاوه بر ایجاد منظره زشت، فضای پارک را برای پیاده روی سالمندان و بازیهای کودکان خطرناک کرده است.

عدم رسیدگی به وسایل بازی و ورزش موجب شده است که این وسایل زودتر از موعد فرسوده و غیرقابل استفاده شوند علاوه برآن شرایط نامناسب آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی در این فضای سبزاز دیگر مطالبات مردم می باشد.

نبود کفپوشهای مناسب در محل بازی کودکان یکی دیگر از مشکلات این پارک است نصب کف پوش های اسفنجی مناسب می تواندزمینه رابرای  تفریح و بازی امن کودکان ایجاد کند.

بانوانی که برای پیاده روی و ورزش به این پارک می آیند از نیمکتهای زنگ زده و شکسته ای گلایه می کنند  که همچنان به امان خود رها شده‌اند هرچند شهرداری می تواند با رنگ رنگ آمیزی و تعمیر ساده آن ها فضای زیباتری به این پارذک ببخشد.

علاوه بر موارد گفته شده در این گزارش میدانی، چمن های این پارک به شدت بلند شده و علف های هرز فضای این پارک را گرفته است در حالی که با کوتاه کردن چمن ها و رسیدگی به فضای سبز آن می توان شاهد پارکی زیبا و دلگشا بود.

به خاطر کم و کاستی هایی که دراین پارک وجود دارد متاسفانه اهالی رغبت چندانی برای استفاده از این فضای تفریحی ندارند و برای گذراندن اوقات فراغت به سایر پارک های بناب مانند ملت و فدک می‌روند.

گفتنی است: در شهرستان بناب تنها پارک ای که برای اهالی قابل قبول است پارک فدک ای می باشد اما این پارک گنجایش جمعیت چندین هزار نفری بنابی و مسافران را ندارد و اگر مسئولان به فضاهای سبز و پارک های سایر مناطق شهرستان بناب رسیدگی نکنند  مشکلات بیشتر از این ها خواهد شد.

در پایان گزارش امیدواریم آقای کریم صمدزاده که اخیر به عنوان سرپرست شهردی بناب منصوب شده است به این پارک توجه ویژه تای داشته باشد و با کمترین هزینه دسنور رسیدگی فوری به آن را صادر نماید.

انتهای پیام/ زهرا احمدین