معافیت‌های مالیاتی سودآوری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد
معافیت‌های مالیاتی سودآوری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد
نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس یکی از ابزارهای مهم هدایت نقدینگی به بازار سرمایه را استفاده از ابزارهای مالی نظیر اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی با هدف کاهش هزینه‌ها و سودآوری آن‌ها دانست.

به گزارش صدای بناب به نقل از شهر بورس، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه معافیت مالیاتی، ابزار مؤثری برای تشویق افراد به سرمایه‌گذاری و تولید کالاهای دانش بنیان است گفت: معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه بسیار مهم است و منجر به ارتقا سودآوری بازار و جذابتر شدن نسبت‌های مالی برای سرمایه‌گذاران خواهد شد.

براساس گزارش سنا، وی معافیت مالیات شرکت‌های تولیدی برای بازار سرمایه را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: اکنون نیاز است نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام تلاش کرده و از بازار سرمایه حمایت بیشتری کنند.

وی یکی از ابزارهای مهم هدایت نقدینگی به این بازار را استفاده از ابزارهای مالی نظیر اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی با هدف کاهش هزینه‌ها و سودآوری آن‌ها دانست و افزود:‌ این امر به مرور زمان منجر به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های واقعی اقتصاد کشور می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر معافیت‌های مالیاتی به طور مداوم اجرا شود، می‌تواند تاثیر مهمی بر روند سودآوری شرکت‌ها بگذارد.

انتهای پیام/
  • منبع خبر : خبرگزاری شهر بورس