معرفی روستای «صَوَر» به عنوان پایگاه ملی بومی گردشگری
معرفی روستای «صَوَر» به عنوان پایگاه ملی بومی گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت: از سوی وزیر میراث فرهنگی روستای صَوَر به عنوان پایگاه ملی بومی گردشگری معرفی شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری فارس بناب، احمد حمزه‌زاده امروز در  آیین تکریم و معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بناب با بیان اینکه شهرستان بناب مستعد برای توسعه مسائل بومی گردی است؛ اظهار کرد: از سوی وزیر میراث فرهنگی روستای صَوَر به عنوان پایگاه ملی بومی گردشگری معرفی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه روستای صَوَر ظرفیت تبدیل به کندوان دوم استان را داراست؛ تصریح کرد: کباب بناب برای جذب گردشگری ظرفیت خوبی است و با توجه به برندسازی آن می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کرد.

حمزه‌زاده شهرستان بناب به جهت پتانسیل های بالای خود ظرفیت لازم برای تبدیل از شهر گذری گردشگری به شهر اقامتی گردشگری را داراست.

حوزه گردشگری بناب نیاز به حمایت دارد

فرماندار بناب بر ضرورت توجه مسئولان به زیرساخت‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان تأکید کرد.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این آیین گفت: شهرستان بناب علیرغم داشتن پتانسیل های بالایی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی از جمله تالاب قره قشلاق، کمپ گردشگری روستای دوش، منطقه گردشگری قره قشون و روستای صَوَر که به عنوان پایگاه ملی توسط وزارت میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و همچنین ظرفیت بالای کباب بناب متأسفانه آن گونه که لازم است شناخته نشده و از این رو لازم است مدیران استانی و شهرستانی درمعرفی هرچه بیشتر و سرمایه گذاری در تکمیل زیرساخت های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری بناب نیاز به حمایت دارد؛ افزود: حوزه گردشگری بناب به جهت عدم حمایت های مالی راکد مانده است.

فرماندار بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرج بابایی رئیس سابق اداره میراث فرهنگی بناب در طول مدت خدمت اظهار امیدواری کرد محمد جعفری رئیس جدید این اداره در خدمت به مردم شریف شهرستان بناب موفق بوده و در معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان اهتمام کنند.

گزارش فارس حاکی است، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرج بابایی، محمد جعفری را به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی کرد.

محمد جعفری دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته تاریخ بوده و پیش از این در آموزش و پرورش شهرستان فعالیت داشته است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و دارای یک بخش و ۲۷ روستای تابعه است.

صَوَر و توتاخانه دو روستای تاریخی این شهرستان هستند که با توجه به پیشینه و بافت سکونتی آنها از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس بناب