معیشت مردم دغدغه اصلی بهرام سرمست استاندار قم
معیشت مردم دغدغه اصلی بهرام سرمست استاندار قم
رئیس سابق شورای شهر قم یکی از امتیازات استاندار فعلی قم را تلاش بی وقفه در زمینه حل مشکلات معیشیتی مردم به خصوص اقشار نیازمند ذکر کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین آتش زر در خصوص فعالیت های استاندار قم بیان کرد: من در سال های ۶۳تا ۶۵در مدرسه دانش بناب من معلم دبیرستان درس بینش بهرام سرمست بودم او آقازاده نیست بلکه فرزند یک پدر کشاورز زحمت کش است و با تلاش خود به اینجا رسیده  وقتی که شنیدم او استاندار قم شده بسیار خوشحال شدم و با خودم گفتم چقدر این جوان خوب درس خواند و تلاش کرد تا به اینجا رسید و توانست خادم استان قم شود.

خاطرم هست درآن مدرسه نزد همه معلمان او به هوشیاری و ذکاوت مشهور بود خاطرم هست یکی از معلمانش می گفت زمانی که قرار است در کلاسی که سرمست به عنوان دانش آموز حضور دارد شب پیش از کلاس چندین ساعت مطالعه داشته باشم چون سرمست خیلی باهوش است و سوال های متعددی می پرسد.

وی افزود: وقتی که او قرارشد استاندار قم شود با من تماس گرفت من به او گفتم جو قم به گونه ای است جناح بندی وسیاسی بازی در آن جایگاه ندارد و انصافا وی در طول خدمتش دیدگاه سیاسی او در عملکردش و در نوع خدمتش نقشی نداشت از دید من او از هر اصولگرایی اصولگراتر بود و از هر ولایی ولایی تربود نشانه آن همین تاسی از نقشه راه رهبری در اجرای منویات ایشان بود که در این دو سال اندی حضورش در قم هیچگاه مسائل اقتصادی را به حاشیه نبرد بلکه تمام سعی وی توسعه و گسترش صنعت استان با اولویت معیشت مردم بود استاندار در زمینه عمرانی هم کارهای بزرگی انجام داده است که بسیار مورد توجه است.

مشاور اقتصادی شهردار قم بیان کرد: برای دکترسرمست اشتغال بسیار مهم بود توسعه صنعت مهم بود دغدغه مند معیشت کارگران بود به هیمن علت با نظمی که در بخش اقتصادی استان با ایده سه شنبه های اقتصادی که اجرایی کرد از نزدیک در جریان امور قرار می گرفت هم در سال  تولید ملی و هم در سال جهش تولید منویات رهبری را در بخش اقتصاد استان دنبال کرد و روی زمین نگذاشت هم در سال موانع زدایی تمام هم و غم خود را صرف موانع زدایی کرد، بارها این را درجلساتی که با هم داشتیم گفت : برای من مهم است کارگری بیکارنشود به همین علت تلاش می کنم مانع از تعدیل نیرو شوم نگذارم کارخانه ای تعطیل شود.

وی افزود: چون استاندار خودش از نزدیک با طبقه محروم جامعه آشنا بود درد آن ها را می دانست به همین علت سعی می کرد با حمایت و تقویت بخش خصوصی چرخ اقتصاد در حرکت باشد معیشت مردم دچار مشکل نشود. این را اضافه کنم دکتر در اولین سخنرانی خود در روز معارفه گفت برنامه من حمایت از بخش خصوصی است و در عمل هم در مقابل دولت بخش خصوصی برایش در اولویت بود. یکی دیگر عملکردهای خوب اما در زمینه اقتصاد استان جذب سرمایه گذاران به قم بود که با استقبال از آنها و پیگیری مشکلات قانونی وتسهیل کردن روند گرفتن مچوز اجرا و دریافت تسیهلات بانکی بسیار خوب عمل کردند و ما در این زمینه هم شاهد پیشرفت قم استان چون در دوسال گذشته سرمایه گذاری در قم رشد کرده است.

آتش زر اظهارکرد: طراحی یکشنبه های عمرانی استاندار دقیقا با هدف روان سازی عمران قم بود تا پیش از وی در بخش عمران مشکلات عدیده ای وجود داشت و کارها به خوبی پیش نمی رفت یک شب استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر ومعاون عمرانی استاندار را به شام دعوت کردم در آن جلسه  اقای عبدالله جلالی همه مشکلات را با دکتر سرمست مطرح کردند وی از آنجا یک روحیه جهادی و خوبی داشتند گفتند برای رفع مشکلات عمرانی قم یکشنبه ها را به طرح مسائل عمرانی اختصاص می دهم وهمین طور هم شد جلسات عمرانی حتی در زمان کرونا هم تعطیل نشد به همین علت طرح های عمرانی سرعت گرفت واز آن پیچیدگی خارج شد و به جز طرح کیوانفر که اجرایی نشد کارهای عمرانی استان به خاطر برگزاری جلسات یکشنبه های عمرانی استاندار پروژه های عمرانی شهر پیشرفت چشمگیری کرد. ضمن اینکه تعامل خوبی بین شهردار و استاندار وجود داشت وبه خاطر قم و پیشرفت پروژه های عمرانی استاندار همواره از شهردار حمایت کرد.که نتیجه آن شد روان سازی اجرای پروژه های عمرانی قم.