مهریه بالا به هیچ عنوان خوشبختی و امنیت زندگی را به همراه نخواهد داشت/ چشم و هم چشمی قطعا طلاق جوانان را افزایش خواهد داد/ خانواده نقش بسیار مهمی در پیوند جوانان دارند
مهریه بالا به هیچ عنوان خوشبختی و امنیت زندگی را به همراه نخواهد داشت/ چشم و هم چشمی قطعا طلاق جوانان را افزایش خواهد داد/ خانواده نقش بسیار مهمی در پیوند جوانان دارند
پایگاه خبری صدای بناب همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) گفتگویی صمیمی و آموزنده با زوج خوشبخت بنابی را ترییب داده است که شما را به خواندن آن دعوت می نمائید.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، به مناسبت روز ازدواج حضرت فاطمه زهرا و امام علی(ع)  این روز در کشور ما بنام روز ازدواج نامگذاری شده است.

به همین مناسبت تحریریه صدای بناب در  هفته ازدواج، مصاحبه و گزارشی تهیه کرده است که در آن گفتگوی گرم و صمیمی با زوج خوشبخت و موفقی به نام آقای الیاس آهوی و خانم مرضیه شفیع نیا ترتیب داده ایم که چند سال پیش در دفتر خانه شماره ۳۶بناب تنها با ۱۴سکه مهریه در روز ازدواج به عقد هم در آمدند.


این زوج خوشبخت بعد از معرفی خود اظهار داشتند: معرف ما برای ازدواج فامیل هایما ن بودند بایکدیگر چند مدتی تحت نظر بزرگتر ها شناخت پیدا کردیم چرا که شناخت  را یکی از پایه های اساسی ازدواج می دانستیم.

بعد از آشنایی چند ماهه تصمیم گرفتیم باهم ازدواج کنیم چرا که در کنار هم احساس آرامش و خوشبختی می کردیم بلاخره روز ازدواج فاطمه زهرا و حضرت علی را برای وصلت انتخاب کردیم.

 گزینه مادیات را کنار گذاشتیم و به گزینه های زیبایی چون تفاهم، آرامش، امنیت و شاد بودن را انتخاب کردیم  و مهریه ما  14 سکه بهار آزادی به نیت 14 معصوم شد.

مرضیه خانم در ادامه گفتگو مادیات را اساس ودلیل خوشبختی ندانست وگفت: اگر زن در کنار همسرش احساس خوشبختی نکند هزاران سکه ویا طلا نمی تواند اورا پایبند به زندگی وهمسر خود کند اما اگر در کنار همس خود آرامش داشته باشد مادیات ومهریه چند صد سکه ای هم برایش مهم و ارزشمند نخواهد بود.

وی در ادامه گفت:برای یک زن اخلاق مداری ومهربان بودن  همسر بسیار مهم است و او را به زندگی مشترک دلگرم می کند و قطعا رمز پیوند زندگی شاد ومستحکم خود را  دروی از چشم و هم چشمی هاو تجملات عنوان کرد.

آقا الیاس در ادامه این گفتگو با تایید مطالب همسرخود اظهار داشت: متاسفانه توجه بیش از حد خانواده ها و بخصوص مادر شوهر ها به تجملات و مراسمات غیر متعارف در امر ازدواج  زمینه را برای  بالا رفتن سن ازدواج جوانان فراهم کرده است و خانواده ها و بخصوص جوان ها طبق در آمد و بنیه مالی خود زندگی نمی کنند بلکه با درخواست های مادی نا بجا و اشتباه خود مسیر زندگی خود را تغییر وبه ناگاه به سمت طلاق سوق می دهند.

وی درک شرایط  و روحیات متقابل  زوجین را بسیار مهم دانست و افزود: من به عنوان یک راننده مشغول به کارم و اجاره نشین هستیم اما با وجود مشکلات اقتصادی که در هر خانواده وجود دارد ما خود را خانواده ای خوشبخت و شاد می دانیم و تنها دلیلش هم درک همسرم است  که نداشتن توقعات غیر منطقی مرضیه خانم باعث شده است به خوبی وبا برنامه ریزی از عهده  خرج و مخارج زندگی برآییم.

در پایان این زوج  خوشبخت از جوانان خواستند تشریفات غیر متعارف را کنار بگذارند  زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنند چرا که در همه زندگی های مشترک  مشکلات و سختی وجود دارد مهربان بودن و گذشت را در زندگی مشترک فراموش نکنیم چرا که عمر آدمی بسیار کوتاه تر از آن است که بعدا افسوس عمر رفته را بخوریم.

انتهای پیام/ زهرا احمدین