مهمترین علت ضعف اقتصاد ما، چند نرخی بودن ارز است
مهمترین علت ضعف اقتصاد ما، چند نرخی بودن ارز است
فرماندار بناب مهمترین علت آسیب اقتصاد را چند نرخی بودن ارز دانست و گفت: سه نوع ارز توافقی، نیمایی و دولتی باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب با اشاره به ظرفیت بالای بناب در تولید و صادرات گفت: بحث صادرات همانند خون در بدن برای کشور حیاتی و اقتصاد یک کشور به صادرات آن وابسته می باشد.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه در بناب بیش از ۴۵۰ واحد تولیدی فعالیت می کنند، گفت: در این تعداد واحد تولیدی بیش از ۸ هزار نفر مشغول به اشتغال هستند که این آمار در سال قبل بیش از ۱۲ هزار نفر بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به ظرفیت بالای صادرات و تولیدات در بناب اظهار داشت: در همین راستا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰ هزار تن  صادرات از شهرستان بناب انجام شده و بیش از ۱۶۰ میلیون دلار ارز آوری داشته ایم.

رضا لعلی بررسی و حل مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان را امری مهم عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین و ضوابط می بایست برای سهولت در امر صادرات انجام شود و تمام مسئولان استانی و کشوری در دستگاههای مختلف می بایست موانع صادرات را برطرف نمایند.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین علل آسیب اقتصاد ما، چند نرخی بودن ارز می باشد که متاسفانه سه نوع ارز توافقی، نیمایی و دولتی باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است و تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیش از هر گروه دیگری از چند نرخی بودن متضرر می شوند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی