نبود ساده ترین امکانات مانند تب سنج در بیمارستان شهدای بناب/ ارجاع به بیمارستان های شهرهای همجوار تنها خدمات این بیمارستان
نبود ساده ترین امکانات مانند تب سنج در بیمارستان شهدای بناب/ ارجاع به بیمارستان های شهرهای همجوار تنها خدمات این بیمارستان
بر خلاف شعارهای مسئولان کشوری بر تشویق جوانان در فرزندآوری شاهد هستیم تنها بیمارستان زنان و کودکان شهرستان بناب فاقد ساده ترین امکانات از قبیل تب سنج می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در روزهایی که مسئولان کشوری، استانی و شهرستان در تمامی جلسات و سخنرانی‌ها زوج ها را به فرزندآوری تشویق می کنند، در کمال تعجب شاهد هستیم تنها بیمارستان زنان و زایمان شهرستان بناب فاقد ساده ترین و ابتدایی ترین امکانات مانند یک تب سنج ساده هستند.

 ماههای اخیر پیام های اعتراض آمیز زیادی از نبود امکانات و زیرساخت‌ها در بیمارستان های شهرستان بناب به خصوص بیمارستان شهدای بناب به رسانه مردمی صدای بناب ارسال می شود اما اخیراً پیام ها و گلایه مندی های عجیبی به ما می رسد که نشان می دهد در بیمارستان شهدای بناب ساده ترین امکانات مانند تب سنج نیز وجود ندارد….!

طی روزهای اخیر نیز تماس هایی با این رسانه گرفته شده که نشان می دهد دو کودک بنابی در مراجعه به بیمارستان شهدای بناب به دلیل تب بالا و تشنج و در کل نبود امکانات پزشکی مدرن جان خود را از دست داده اند و قطعاً فوت دو کودک خردسال طی چند روز در بیمارستان شهدای بناب بسیار تاسف بار و غم انگیز است.

یکی از شهروندان بنابی که طی روزهای اخیر فرزند خود را به دلیل تب بالا به بیمارستان شهدای بناب برده بود در گفت و گو با رسانه صدای بناب اظهارات عجیبی را بیان می کرد که بسیار تامل‌برانگیز می باشند.

این فرد جوان با بیان اینکه هنگام مراجعه به بیمارستان شهدای بناب از پرسنل بیمارستان می شنود که به دلیل نبود تب سنج در این بیمارستان نمی‌توانند تب کودک وی را اندازه گیری کنند بسیار غافلگیر می شود.

این شهروند بنابی در ادامه گفت: با شنیدن این حرف خود را سریعا به مرکز شهر بناب رسانده و از داروخانه ۱۰ عدد تب سنج گرفته و آنها را تحویل بیمارستان شهدا داده است تا ضمن اندازه گیری تب کودک بتوانند به سایر بیماران نیز خدمات ارائه بدهند و قطعاً چنین حرف‌هایی برازنده شهرستان بناب و بیمارستانهای آن نبوده و نخواهد بود.

این شهروند بنابی  با بیان اینکه پس از اندازه گیری تب کودک ما که بالای ۴۰ درجه بود ما را برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان های مراغه ارجاع دادند که هنگام مراجعه به آن بیمارستان خدمات بسیار خوبی به ما ارائه شد اما از اینکه در شهر خودمان شاهد چنین نواقص و کمبودهایی بودیم، بسیار ناراحت شدیم.

قطعاً سخن در خصوص نبود امکانات و زیرساخت های کافی به خصوص پزشک و سایر امکانات پزشکی بسیار زیاد می باشد اما در همین جا به اعتراضات خود بسنده خواهیم کرد و به مسئولان شهرستان به خصوص مسئولان پزشکی و درمان شهرستان اعلام می کنیم که اگر قرار باشد بیمارستان شهدای بناب فاقد ساده ترین زیرساخت ها مانند تب سنج باشد و پرسنل این بیمارستان بیماران را برای خدمات ساده به سایر شهرهای همجوار ارجاع دهند بسیار بهتر و پسندیده است که درب بیمارستان شهدای بناب را بسته و با نصب بنر اعلام کنند که از ارائه خدمات پزشکی به مادران و کودکان در این محل معذور هستیم.

نگارنده گزارش/ داود زیبائی