نشست مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با حضور نمکی
نشست مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با حضور نمکی
نشست ستاد مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربلایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در این نشست تمهیداتی اتخاذ خواهد شد تا از ورود استان به موج پنجم کرونا جلوگیری شود.
دکتر صومی افزود: ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت استان در مرحله اول واکسیناسیون را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در سه هفته گذشته تعداد بستری ها در بیمارستان ها ثابت بوده و تعداد بیماران بستری حدود ۶۰۰ نفر است.

دکتر صومی با اشاره به شهرهای نارنجی استان شامل جلفا، مرند، تبریز، بستان آباد، عجبشیر، بناب، ملکان، اهر، هوراند، میانه، آذرشهر، سراب و مراغه گفت: ۷۸ درصد جمعیت استان در شهرهای نارنجی ساکن هستند و اگر این روند ادامه یابد وضعیت بدتر خواهد شد و ۲۸ درصد جمعیت نیز در شهرهای زرد شامل شبستر، اسکو،  هریس، خداآفرین، کلیبر، هشترود،  چاراویماق و ورزقان ساکن هستند.

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: کرونا آزمون سختی بود که ما به خوبی از پس آن برآمدیم و آذربایجان شرقی از نظر وضعیت ساختار سنی و جنسی جمعیت با استان های دیگر متفاوت است. این استان در چهار راه ترانزیتی خاصی قرار دارد و تعاملات بین المللی زیاد است. با وجود این شرایط از جمیع جهات بیماری کرونا به خوبی مدیریت شد و ما اصلا در هیچ کدام از پیک ها غافلگیر نشدیم.

دکتر درستی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم اعلام کرد: در استان هيچ شهرستان قرمز نداریم ولی اگر مراقبت شدید انجام نشود و جاهای خاص از جمله تالارها و رستوران ها با همین شرایط به فعالیت ادامه دهند موج پنجم اجتناب ناپذیر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا هم در این نشست گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲ میلیون و ۴۰۰ بسته معیشتی در استان توزیع شده است.

اسکندری افزود: ۶ هزار و ۶۳۸ بسیجی در قالب تیم های حمایتی ۹۹ هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کردند و ۳۹ پروژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مناطق محروم ساخته شد.

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان شرقی هم گفت: کرونا در ایران با کرونا در دنیا فرق داشت چرا که دائم در زیر هجمه های سنگین رسانه ای بودیم  و هستیم و هم باید شبهات را برطرف می کردیم و هم کار خودمان را انجام می دادیم.

مرتضی صفری اضافه کرد: در کمیته مدیریت افکار عمومی ۴۰ جلسه برگزار شده و ۵ نظرسنجی علمی در خصوص رفتار های مردم در خصوص مقابله با کرونا انجام شد.
وی گفت: در این مدت صداوسیمای استان در خبر ۳۰۰ ساعت برنامه، در سیما ۳۹۵ برنامه، رادیو ۵۴۵ ساعت برنامه، در مجموع ۱۲۴۱ ساعت برنامه مستقیما برای کرونا تولید کرده است.

انتهای پیام / رقیه فتحی