نقش مهم خبرنگاران در تحولات جامعه/ نوسانات قیمت در بازار کار بازرسی را سخت کرده است/ بناب از قطب های مهم فولاد کشور
نقش مهم خبرنگاران در تحولات جامعه/ نوسانات قیمت در بازار کار بازرسی را سخت کرده است/ بناب از قطب های مهم فولاد کشور
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب با بیان اینکه ن خبرنگاران نقش مهمی در تحولات جامعه دارند، گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید از تولیدکنندگان شهرستان حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، حبیب خان بابایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک عید غدیر خم و میلاد حضرت موسی کاظم(ع) گفت: خبرنگاران چشم و گوش بینای جامعه هستند و بدون شک آنها تاثیرگذارترین افرادی هستند که می‌توانند در روند تحولات جامعه نقش اساسی و مهمی داشته باشند.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه اداره صمت دارای  فعالیت‌های متفاوت در عرصه تولید و مصرف دارد، گفت : سازمان بازرسی، اداره بازرگانی و چند ارگان دیگر به صورت متمرکز و ادغام در این ارگان مشغول به فعالیت هستیم که هدف اصلی خدمت به مردم می باشد.

وی در ادامه نوسانات قیمت در بازار را باعث سردرگمی این اداره بیان کرد و گفت: متاسفانه تغییر ناگهانی قیمت ها در بازار موجب شده است که بازرسان اداره صنعت و معدن در سردرگمی قیمت گذاری ها بمانند واز هدف اصلی این مجموعه که توزیع کالاهای اساسی و ضروری به صورت عادلانه به دست مصرف کنندگان و بازار است غافل شوند.

وی در ادامه شهرستان بناب را دارای پتاسیل های بسیار زیادی در عرصه تولید معرفی کردو گفت: ۵ معدن، ۱۷۰ واحد تولیدی و کارخانه و ۲۱۶ مرکز نانوایی آزادپز و دولتی در بناب در کنار سایر مشاغل به تولید و فعالیت مشغول هستند.

خانبابایی فولاد را مهم ترین صنعت تولیدی و اشتغال زایی در شهرستان بناب اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد از فولاد کشور در بناب تولید می‌شود و امیدواریم با افتتاح فولاد حدید در هفته دولت بتوانیم نرخ تولید فولاد را در منطقه و حتی کشور بالا ببریم و به عنوان قطب اصلی فولاد در کشور باشیم.

وی در ادامه گفت: علاوه بر اینکه ما در صنعت فولاد قدرتمند هستیم رتبه اول صادرات خشکبار را در ایران داریم و به عنوان قطب اصلی صنایع لبنی نیز در منطقه شناخته شده هستیم.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان بناب، تاثیر شیوع ویروس کرونا در اقتصاد و تولید و معیشت مردم بسیار پررنگ دانست و گفت: متاسفانه تاثیرات شیوع کرونا در بازار تولید و مصرف به وضوح دیده می شود هرچند با تدابیری که در شهرستان بناب انجام گرفته است خوشبختانه کارخانه ها و مراکز تولیدی ما همچنان با قدرت قبلی به فعالیت و تولید مشغول هستند.

وی به ادامه کمک های مومنانه این مجموعه در روزهای کرونایی اشاره کرد وگفت: با کمک اصناف و تولید کننده گان توانستیم ماسک و مواد ضدعفونی کننده را به دست مصرف کنندگان و به ویژه کادر درمانی شهرستان بناب و داروخانه ها برسانیم و علاوه بر آن توانسته ایم از لحاظ تولیدات بهداشتی و ضدعفونی کننده علاوه براینکه نیاز بناب را تامین کرده ایم به شهرهای هم جوار بناب هم توزیع می کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از امام جمعه شهرستان بناب، فرماندار محترم و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شماره ۱۲۴ راپل ارتباطی بین مردم واین اداره اعلام کرد و گفت : آماده پاسخگویی شبانه روزی به مسائل و مشکلات مردم هستیم و  بازرسانی ما بعد از دریافت شکایات شما دراسرع وقت در محل حضور یافته ورسیدگی می نمایند.

در ادامه جلسه، علی امینی مسئول اداره غله شهرستان بناب از خرید تضمینی گندم خبر داد وگفت: سرانه مصرف نان در شهرستان بناب 6 کیلو گرم برای هر نفر می باشد و نسبت به شهرهای دیگر بالا است.

وی دو مرکز خرید گندم تضمینی و خرید توافقی را معرفی کرد وگفت: تعاونی روستایی شهدای گمنام بصورت تضمینی و کارخانه آرد اطهر بصورت تضمینی و توافقی از تمامی کشاورزان با قیمت پایه 2 هزار و 500 تومان خریداری می کنند.

انتهای پیام/ زهرا احمدین