نویسنده خوب باید کتابخوان خوبی باشد/ تشکیل انجمن نویسندگان نباید در حد یک حرف باشد/ گلایه از عدم حمایت قشر نویسنده در شهرستان بناب
نویسنده خوب باید کتابخوان خوبی باشد/ تشکیل انجمن نویسندگان نباید در حد یک حرف باشد/ گلایه از عدم حمایت قشر نویسنده در شهرستان بناب
محمد عمرانی نویسنده کتاب «جهان بی نام» در گفت و گو با رسانه مردمی صدای بناب در خصوص مسائل مختلف سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد عمرانی در ۴ اردیبهشت ۱۳۸۰ در شهرستان بناب متولد شد. از همان کودکی به کتاب و کتابخوانی علاقه فراوانی داشت. عمرانی در دوران نوجوانی اش رمان ۲۰۰ صفحه ای را نوشت و این اثر اولین تراوش هنرش بود. وی در سال ۱۳۹۶ نوشتن کتاب “جهان بی نام” را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۱ به چاپ رساند. در حال حاضر نیز قلم به دست‌ به فکر خلق اثر دیگری است.

در ادامه گفت و گوی تفصیلی صدای بناب با این نویسنده جوان را می خوانید:

ایده نوشتن کتاب “جهان بی نام” از کجا به ذهن شما خطور کرد؟

ایده نوشتن این کتاب از روی نگرش، افکار و دیدگاه‌های درونی ام به جامعه پدید آمد و در سال ۱۳۹۵ به خاطر تغییراتی که در شرایط زندگی ام ایجاد شد جرقه نوشتن این کتاب در ذهن من زده شد.

از چه زمانی تالیف کتاب را آغاز کردید؟
از سال ۱۳۹۶ به صورت جدی تالیف این کتاب را شروع کردم و در سال ۱۳۹۹ به پایان رساندم که در ۵۰۰ جلد توسط انتشارات پارلاق قلم در ۱۴۰۱ به چاپ رسید.

به کتاب خوانی علاقه دارید؟
نویسنده خوب باید کتابخوان خوبی باشد، از زمانی که به یاد دارم در باب موضوعات مختلف کتاب می خواندم و برای نوشتن این کتاب اطلاعات کافی، قریحه و ذوق نویسندگی را داشتم.

در مورد موضوع کتاب “جهان بی نام” توضیح دهید؟
موضوع کتاب “جهان بی نام” اجتماعی، عمومی و خودشناسی است.

آیا کتاب را به شخص خاصی تقدیم کرده اید؟

همانطور که در ابتدای کتاب هم نوشته ام این کتاب را تقدیم به کسانی می کنم که معنی عشق را فهمیده اند.

آیا تمایل به نوشتن کتاب دیگری دارید؟/ نویسندگی را ادامه خواهید داد؟                                            در حال حاضر نوشته جدیدی در دست تالیف دارم اما متاسفانه در شهرستان بناب هیچ گونه حمایتی از قشر نویسنده نمی شود، آمار قابل توجهی از نویسندگان نوپا داریم که واقعا پتانسیل پیشرفت را دارا هستند ولی هیچگونه حمایتی از جانب مسئولان نمی شوند تا نویسندگان بتوانند از آن به عنوان مشوق نام ببرند.

فضای شهر بناب را برای پیشرفت در حوزه نویسندگی چگونه میبینید؟
در شهرستان بناب هنوز خبری از تشکیل انجمن نویسندگان به طور رسمی و جدی نیست و در حد تشریفات و حرف است، درحالیکه کتاب و کتاب خوانی قدرت فرهنگی یک ملت است؛ اگر بستر یا مکانی برای نویسندگان در نظر گرفته شود تا آنان بتوانند به گفت و گو و معاشرت بپردازند و آثار خود را در آنجا به اشتراک بگذارند قطعاً شاهد پیشرفت های بزرگی در این زمینه در سطح شهرستان و حتی کشور خواهیم بود.

لازم به ذکر است، علاقه مندانی که تمایل به خرید کتاب “جهان بی نام” را دارند، می توانند با مراجعه به پیج نویسنده به آدرس mohammadomrani@ ، پیج انتشارات پارلاق قلم به آدرس parlaq.qalam و یا از طریق مراجعه به آدرس جدید انتشارات پارلاق قلم واقع در اول خیابان آب ،رو به روی آموزشگاه فضیلت مراجعه کرده و این کتاب را تهیه نمایند.

انتهای گزارش/ ندا خانی