هدف قیام حضرت زهرا(س) حفظ ولایت و ایستادگی در برابر ظالم بود
هدف قیام حضرت زهرا(س) حفظ ولایت و ایستادگی در برابر ظالم بود
تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بناب گفت: هدف قیام حضرت زهرا(س) حفظ ولایت و ایستادگی در برابر ظالم بود و در عمل ایشان ثابت کردند که در هر شرائطی از زندگی باید پشتیبان محض ولایت فقیه باشیم.

به گزارش صدای بناب به نقل از بسیج حجت الاسلام عبدالله طالبی ضمن تسلیت سالروز شهادت  حضرت فاطمه زهرا(س) به تبیین سیره سیاسی ایشان در دفاع از ولایت پرداخت و افزود: حضرت فاطمه(س) گوهری هستند که از درک مقامات آن حضرت عاجز هستیم و ائمه معصومین(ع) در این باره می فرمایند؛ حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ما هستند.

وی با بیان اینکه آیه تطهیر در شان مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) و بیت آن حضرت نازل شده است، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه عصمت و عفت در عالم است چراکه در برابر نابینا هم حجاب سرکردند و وقتی پیامبر(ص) علت را پرسیدند ، حضرت فرمودند اگر او مرا نمی بیند من او را می بینم، همین بانوی جهان اسلام با همان عصمت و عفت،برای دفاع از مظلوم به میان مهاجر و انصار می روند و از امام زمان خویش دفاع می کنند.

حجت الاسلام طالبی یاری از مظلوم را وظیفه دانست و با تاکید بر اینکه نباید در برابر ظلم کوتاه آمد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای ظلم ستیزی حدی قائل نبودند و هرکجا که قدم برداشتند از ولایت و مظلوم دفاع کردند.

وی قیام فاطمی را مصداق ظالم ستیزی برشمرد، و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) به درب خانه مهاجر و انصار می رفتند تا فرمان خدا را برای حمایت از ولایت اجر کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در مشی سیاسی حضرت زهرا(س) یاری مظلوم و دفاع از ولی زمان یک تلکیف شرعی و دینی است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای ما مشخص می کنند که در دفاع از مظلوم و ولایت تا کجا باید فریاد زد، چه اقداماتی را باید انجام داد و با ظلم چگونه مبارزه کرد.